Sci Tech, Nauka

Šest najboljih koncertnih dvorana

Arhitektonska akustika je odgovorna za doživljaj zvuka u koncertnim dvoranama.

Otkrivena veza između konzumiranja marihuane i promjena na mozgu

Znanstvenici su otkrili da su ove promjene na mozgu manjeg intenziteta kod onih pojedinaca koji su prestali konzumirati marihuanu, što upućuje na to da su one jače kod ljudi koji su je nedavno konzumirali.

Japanski astronomi pronašli najraniji sudar galaksija

Sudari su ključni korak u evoluciji galaksija. Kako bismo bolje razumjeli njihovo sadašnje ponašanje, potrebno je proučiti njihovu prošlost.

U središtu ljudskih kromosoma pronađeno genetsko naslijeđe od neandertalaca

Znanstvenici su otkrili da se neki neandertalski haplotipovi nalaze u 11. kromosomu i da bi mogli biti značajan faktor našeg osjetila mirisa.

Razmišljanje o svojim višestrukim identitetima ojačava fleksibilno razmišljanje djece

Djeca koja su razmišljala o svojim višestrukim identitetima nadmašila su djecu iz kontrolne skupine u svim testovima istraživanja.

Dupini stvaraju prijateljstva na osnovi zajedničkih interesa, pokazalo istraživanje

Čini se da primjerice blisko srodstvo s drugim muškim dupinima nema značajan utjecaj na količinu vremena koju provode skupa. Međutim, korištenje iste tehnike hranjenja je imalo utjecaja na to.

Mliječni put se vjerojatno sudario s patuljastom galaksijom Antlia 2

Na temelju modela koje je istraživački tim izradio, moguće je da se sudar između Antlie 2 i Mliječnog puta dogodio prije nekoliko stotina milijuna godina.

U istočnom Sibiru pronađena očuvana glava vuka starog 40.000 godina

Glava će biti podvrgnuta plastinaciji, tehnici zamjene vode i masti plastikom koja će spriječiti propadanje i očuvati tkivo za znanstvene svrhe.

Pomoću znanosti o podacima znanstvenici dekodirali Beethovenov glazbeni izričaj

Tim je za potrebe istraživanja preslušao sve Beethovenove gudačke kvartete i analizirao bilješke o njima koristeći se statističkom analizom.

GMO gljivica uspješno istrijebila populaciju komaraca koji prenose malariju; eksperiment

"Genetski modifikovana gljiva brzo je smanjila populaciju komaraca", rekao je dr Brajan Lovet sa Univerziteta u Merilendu. Testovi su takođe pokazali da je gljiva specifična za ove komarce i da ne utiče na druge insekte kao što su pčele.

Izumiranje neandertalaca možda je bilo posljedica neplodnosti

Sadašnja istraživanja pokazuju da su neandertalci izumrli kroz razdoblje između 4.000 i 10.000 godina. Smatralo se da njihova smrt nije bila brutalna i da se dogodila tijekom dugog vremenskog razdoblja.

Pronađen i restauriran prvi snimak pomrčine Sunca

"Ovo je priča o magiji; magiji, umjetnosti, znanosti i filmu i njihovom ispreplitanju." - Byron Dixon, kustos za nijemi film u Britanskom filmskom institutu

Rasizam ima velik utjecaj na zdravlje, otkrila nova studija

Odluke pojedinca ili način života koji vode mogu smanjiti štetne učinke nekih stresora, ali rasna diksriminacija je kronični stresor nad kojim ljudi nemaju kontrolu.

Popodnevno drijemanje je vrlo korisno za školarce

Istraživanje je obuhvatilo skoro 3.000 učenika četvrtog, petog i šestog razreda u dobi od 10 do 12 godina i otkrilo je povezanost između popodnevnog drijemanja i veće sreće.

Prednosti i mane 48-satnog posta: Šta sve trebate znati prije nego se odlučite na post

Iako je ova vrsta posta vrlo korisna za zdravlje i gubljenje težine, prije odluke je potrebno uzeti u obzir i zdravstveno stanje.

Smrt nije toliko strašna koliko mislimo, potvrdila studija

Znanstvenici Sveučilišta u Sjevernoj Karolini analizirali su blogove koje su pisali smrtno oboljeli ljudi, kao i posljednje riječi osuđenika na smrt.