Sci Tech, Tehnologija

Građani Kube konačno dobijaju mobilni internet

Stanovnici Kube od prošle godine imaju pristup internetu samo putem fiksnih veza u svojim domovima

Naučnici razvili 10-minutni test koji otkriva karcinom

Dok vam test možda neće moći tačno reći gdje se nalazi rak, pozitivan rezultat mogao bi potaknuti daljnja ispitivanja kako bi se utvrdio izvor. Plus, jeftin je i brz, nudeći rezultat za manje od 10 minuta

EyeDetect: Sistem koji otkriva da li lažemo na osnovu naših očiju

Stara je vijest da su poligrafski testovi, koji bi trebali otkriti da li neko leže na temelju njihovih fizioloških odgovora tokom ispitivanja, nepouzdani i skloni pristranosti.

Nova umjetna iteligencija radi nešto zaista izuzetno – pamti

Ovaj rad je još uvijek u ranoj fazi. Ovi algoritmi, kao i mnogi drugi AI alati za prepoznavanje objekata, izvrsni su za zadatke s ograničenim skupom pravila, kao što je gledanje fotografije i odabir lica među mnogim stvarima koja nisu lica. Ali, ovaj novi AI sistem izvršava ove zadatke na takav način koji više sliči kraeativnosti i nekoj digitalnoj simulaciji mašte.

Studenti će se radije odreći hrane nego telefona, tvrdi studija

Cilj je bio izmjeriti da li upotreba pametnih telefona služi kao “podstrekivač ponašanja” na isti način na koji hrana, alkohol ili droge mogu podsticati ponašanje. Odgovor? NARAVNO

Električna stimulacija mozga ublažava simptome depresije

Blagom električnom stimulacijom određenog područja mozga, koji se naziva lateralni orbitofrontalni korteks (OFC), se gotovo odmah popravilo raspoloženje osoba sa simptomima depresije, tvrdi se u rezultatima nove studije objavljene u magazinu Current Biology.

Naučnici žele zamagliti sunce kako bi se borili protiv klimatskih promjena

Mnogi naučnici se protive geoinženjeringu. Oni tvrde da bi to moglo imati neželjene posljedice, te da tretira simptome klimatskih promjena umjesto uzroka.

Novi moždani implant omogućava paralizovanim pacijentima da surfaju internetom koristeći svoje misli

Nova istraživanja pokazala su da paralizovani pacijenti mogu kontrolirati tabletno računalo pomoću čip implantata koji su povezani s njihovim mozgovima. Interfejs mozak-računalo (BCI) omogućio je ljudima da pomiču kursor i tipkaju koristeći samo svoje misli.

Kineski naučnik tvrdi da je stvorio prve genetski modificirane bebe

Kineski naučnik tvrdi kako je pomogao u stvaranju prvih genetski modificiranih beba u svijetu, tj. blizanaca s uređenim genom koji im pruža zaštitu od HIV-a.

Vjetroelektrane možda zagrijavaju planetu, ali obnovljiva energija je ipak daleko bolje rješenje od fosilnih goriva

U istraživačkom radu objavljenom u četvrtak u časopisu Joule, modeli pokazuju da bi napajanje SAD-a samo s energijom vjetra zagrijalo planetu za četvrtinu stepena Celzijusa tokom sljedećeg stoljeća, dok bi uklanjanje energije na bazi ugljika smanjilo temperaturu samo za desetinu stepena u istom vremenskom okviru.

AI može otkriti depresiju na osnovu vašeg glasa

Ono po čemu se ovaj napor ističe jeste činjenica da su naučnici proučavali glas pacijenata, a ne samo određene riječi koje su koristili. Ta je tehnika učinila ovaj model iznenađujuće tačnim: bio je u mogućnosti identificirati subjekte s dijagnozom depresije s 77%-tnom stopom uspjeha.

CIN VIDEO: Tijesna koža BH Telecoma

Tužilaštvo BiH u svom izvještaju tvrdi da je "BH Telecom" tada definitivno odlučio da, suprotno važećem investicijskom planu, umjesto zemljišta kupi nedovršenu OKI-jevu zgradu. Pokušavali su utvrditi da li su direktori Rešidbegović i Akšamija radili po političkom diktatu ili zbog lične koristi, ali tu sumnju nisu mogli dokazati. Naime, baš iste godine kada je postao generalni direktor, Rešidbegović postaje i član vladajuće Stranke demokratske akcije. Tada je potpredsjednik Stranke bio njen današnji lider Bakir Izetbegović, Akšamijin šura. Član ove stranke je i brat vlasnika OKI-ja Ševkija Okerić, blizak prijatelj porodice Izetbegović. Bakir Izetbegović, njegova supruga Sebija i Ševkija Okerić su suvlasnici pet duluma zemlje u prestižnom sarajevskom naselju Poljine.

Roditelji u prosjeku objave 1300 fotografija svoje djece na internetu prije nego što postanu tinejdžeri

Prema izvještaju, današnji roditelji objave u prosjeku 1300 fotografija i videosnimaka svoje djece na društvenim mrežama do trenutka kad dijete dođe u tinejdžerske godine. Plus objave koje sama djeca dijele, ukupan broj dosegne cifru od gotovo 70.000 do vremena kada dijete napuni 18 godina.

Naučnici glasali za usvajanje nove definicije kilograma

Predstavnici iz 60 zemalja širom svijeta okupili su se u Versaillesu u Francuskoj, kako bi svjedočili ovom trenutku, dok su neki naučnici odlučili pokazati tetovaže na svojim rukama kako bi obilježili tu prigodu.

Prije 44 godine smo poslali prvu poruku 'vanzemaljcima'

Ljudska rasa je, prije 44 godine, po prvi put pokušala kontaktirati 'vanzemaljce' u svemiru. Iako će poruci trebati hiljade godina da stigne bilo gdje, događaj je pomogao da razmotrimo naše mjesto u kosmosu.

Internet za sve: SpaceX šalje 7,518 satelita u orbitu

Musk tvrdi kako će satelitska konstelacija Starlink-a omogućiti dostupnost svima na planeti Zemlji, pružajući globalnu internetsku povezanost.