Čovjek uništava ekosisteme širom svijeta - Izumiranje insekata je najstrašnije upozorenje od svih

AUTOR: Alen Haman
OBJAVLJENO: 12.04.19 u 19:14
Kako možemo najbolje izmjeriti negativan uticaj čovječanstva na planetu? Pa, možemo izmjeriti sve dramatičnije globalne poremećaje temparature, posmatrati nestanak arktičkog leda ili broj vrsta koje je ljudska ekspanzija dovela do izumiranja.

To su sve informacije koje bismo trebali uzeti kao upozorenje da se moramo više posvetiti ovom problemu, ali insekti nam možda daju najstrašnije upozorenje od svih. U novoj studiji objavljenoj u časopisu Biological Conservation, istraživači su pregledali više od 70 izvještaja i anketa vezanih za aktivnost insekata i pada njihovog broja posljednjih desetljeća, a ono što su otkrili je doista zabrinjavajuće.

Studija je obuhvatila širok spektar izveštaja kako bi se prikazala najjasnija slika o tome kako populacije insekata širom svijeta prolaze. Naučnici već dugo upozoravaju da bi brzi gubitak insekata mogao imati dramatične posljedice po ekosisteme širom svijeta, ali niko nije mogao predvidjeti ogromne gubitke koje istraživači sada prijavljuju.

Prema podacima, ukupan broj insekata u svijetu pao je na alarmantan nivo. Istraživači kažu da se broj svake godine smanjuje za 2,5 posto, što je mnogo brže nego što je većina manjih studija nagovjestila. Insekti su jedna od prvih veza u lancu ishrane, osiguravaju hranu za bezbroj vrsta ptica, glodavaca, gmizavaca, riba i drugih grupa životinja.

Gubitak svake velike populacije insekata će baciti ekosistem u nered, što će u krajnjem slučaju uticati na sve druge vrste, uključujući i ljude. Naučnici navode da su najvjerojatniji krivci liberalna upotreba pesticida, kao i rastuće globalne temperature i ekstremni vremenski događaji zbog klimatskih promjena.

Izvor: Mike Wehner za BGR