Coca-Cola proživljava egzistencijalnu krizu zbog šećera - nudi milion dolara onome ko riješi problem

Coca-Cola je prošle sedmice predstavila otvoreni izazov naučnicima da učine ono što nijedna kompanija za proizvodnju gaziranih sokova nije uspjela: da pronađu prirodan, siguran sastojak s niskom ili nikakvom kalorijskom vrijednošću koji pruža isti osjećaj kao i šećer kada se pomiješa s pićem i hranom

AUTOR: Quartz
OBJAVLJENO: 11.08.17 u 19:20
http://bit.ly/2wPFeIh
Najveći svjetski proizvođač gaziranih sokova želi platiti nekome $1 milion za rješavanje jednog od najvećih problema kompanije.

Coca-Cola je prošle sedmice predstavila otvoreni izazov naučnicima da učine ono što nijedna kompanija za proizvodnju gaziranih sokova nije uspjela: da pronađu prirodan, siguran sastojak s niskom ili nikakvom kalorijskom vrijednošću koji pruža isti osjećaj kao i šećer kada se pomiješa s pićem i hranom. Ne može sadržavati ili biti izveden iz stevije ili slada, niti iz bilo koje zaštićene vrste ili tvari. Ovaj zadatak je jedan od najvećih problema s kojim se prehrambena industrija vrijedna $4.8 triliona suočava. Ukoliko neko uspije riješiti zadatak, čeka ga nagrada od milion dolara.

"Mislim da je nagrada preniska," rekao je Ross Colbert, analitičar pića u Rabobanku. "Mislim da bi za svakog ko pronađe takav sastojak isti vrijedio mnogo više."

Činjenica da se globalna kompanija okrenula javnosti kako bi pronašli zamjenu za šećer u svojim najpopularnijim proizvodima govori mnogo o stanju gaziranih pića u SAD-u. Ljudi danas piju oko 19% manje gaziranih pića nego prije 15 godina, djelomično i zbog zabrinutosti oko zdravlja, prenosi Quartz.

"To vam govori koliki je pritisak da se pronađe odgovarajuća zamjena," rekao je Colbert. "Ovo je poput potrage za Svetim Gralom jer je stvorena takva prepreka gaziranim bezalkoholnim pićima."

Doista, proizvođači sokova koji se bore s padom potrošnje su sve očajniji da pronađu zamjenu za njihov najkontroverzniji sastojak. Trendovi prodaje pokazuju kako se potrošači koji su zabrinuti zbog povezanosti šećera s hroničnim oboljenjima (poput bolesti srca i dijeabetesa) okreću zdravijim pićima kao što je flaširana voda i biljni čajevi. Potrošači također podržavaju uvođenje poreza na gazirana pića u gradovima širom SAD-a.

Kompanije koje proizvode gazirana pića su pokušale razne alternative šećeru, posebno u njihovim dijetalnim proizvodima, no nisu pronašli sastojak koji savršeno mijenja šećer. Pepsi je pokušao koristiti saharin u Diet Pepsi, ali su 1984. godine prešli na umjetni zaslađivač koji ima bolji okus, aspartam. No, kako su se potrošači žalili na nedostatak prirodnih sastojaka u njihovim proizvodima, Pepsi je odlučio da odustane od prakse. nTo je promijenilo okus pića i 2016. godine Pepsi je opet počeo koristiti aspartam.

Postoji i zamjena za šećer koja se dobija iz lišća biljke stevije. Savršeno funkcioniše za neka pića. posebno za bezalkoholna pića na bazi limuna. No, kada se primjenjuje na Coli, ostavlja dugotrajni slatkasti okus.

Za Front Slobode prevela Esma Klico