Australija: Facebook i Google pod istragom regulatornog tijela za konkurenciju

Državno regulatorno tijelo za konkurenciju dobilo je upute od federalne vlade da istraži da li internet kompanije nanose štetu potrošačima, kreatorima sadržaja i oglašivačima

AUTOR: CNN
OBJAVLJENO: 05.12.17 u 19:23
http://bit.ly/2AVka92
Facebook-ov i Google-ov utjecaj na medijsku industriju u Australiji nalazi se pod istragom.
 
Državno regulatorno tijelo za konkurenciju izjavilo je u ponedjeljak kako je dobilo upute od federalne vlade da istraži da li internet kompanije nanose štetu potrošačima, kreatorima sadržaja i oglašivačima, prenosi CNN.
 
Kao i u mnogim drugim zemljama, medijska industrija u Australiji je doživjela procvat zahvaljujući razvoju digitalnih platformi. Štampane novine godinama bilježe pad prihoda od oglašavanja budući da kompanije preusmjeravaju svoju potrošnju na internet, većim dijelom prema tehnološkim gigantima kao što su Facebook i Google.
 
''Kako se medijski sektor razvija, raste i zabrinutost da digitalne platforme utječu na mogućnost tradicionalnih medija da finansiraju razvoj sadržaja,'' izjavio je Rod Sims, predsjednik Australijskog povjerenstva za tržišno natjecanje i potrošače.
 
Glasnogovornica Facebooka je izjavila kako se kompanija raduje ''detaljnoj istrazi australijskog medijskog tržišta''.
 
''Iako su novosti samo mali dio sadržaja koji se dijeli na našim uslugama, ozbiljno shvatamo našu ulogu u medijskom ekosistemu i značajno ulažemo u proizvode koji podržavaju izdavače,'' rekla je.
 
Google nije odmah odgovorio na zahtjev za komentar.
 
Australijska istraga je samo jedna u nizu istraga o rastućoj ulozi globalnih internet kompanija.
 
Facebook i Google su se našli na udaru kritika u drugim zemljama zbog njihovog velikog utjecaja na medijski prostor, gdje su kritičari dovodili u pitanje napore ovih tehnoloških kompanija da kontroliraju sadržaj koji se dijeli na njihovim platformama.
 
Zakonodavci u SAD-u su kritikovali Facebook, Google i Twitter prošlog mjeseca zbog načina na koji su strani državljani koristili ove platforme društvenih mreža za širenje netačnih informacija tokom predsjedničkih izbora 2016. godine.
 
Facebook se posebno suočava i s drugim pitanjima vezanim za izbore, tačnije oglasa koje je kupila ruska ''troll farma'' tokom predsjedničkih izbora. U Velikoj Britaniji su tražene informacije o svim oglasima kupljenim preko Facebook računa povezanih s Rusijom u vrijeme opštih izbora u junu i prošlogodišnjeg referenduma o Brexitu.
 
Google se također našao u žiži interesovanja američkog Kongresa u vezi oglasa koje su Rusi kupili na toj platformi kako bi širili pogrešne informacije i podjele u Americi prije predsjedničkih izbora 2016. godine.
 
Čini se da je istraga u Australiji usmjerena na utjecaj koji ovi tehnološki giganti imaju na konkurenciju. Ali, također će se istražiti i njihov utjecaj na industriju vijesti u zemlji. "Kroz našu istragu, ACCC će pažljivo pratiti utjecaj digitalnih platformi na nivo izbora i kvaliteta vijesti i sadržaja koji proizvode australijski novinari", rekao je Sims.
 
Iz komisije navode da će objaviti preliminarni izvještaj za godinu dana.
 
Za Front Slobode prevela Esma Klico