Za samo 4 sata Google AI program AlphaZero savladao svo znanje o šahu u historiji

To će bez sumnje revolucionarizirati ovu igru, ali razmislite kako bi se to moglo primjenjivati izvan oblasti šaha. Ovaj algoritam može voditi gradove, kontinente, univerzume

AUTOR: Futurism
OBJAVLJENO: 15.12.17 u 12:33
http://bit.ly/2zenGcR
Šah nije jednostavna igra, prema ljudskim standardima. No, za umjetnu inteligenciju koju pokreće zastrašujući, gotovo izvanzemaljski način razmišljanja, ova trivijalna razonoda se može savladati za nekoliko sati.
 
U novom radu, Google istraživači su detaljno opisali kako je njihov najnovij program umjetne inteligencije – AlphaZero razvio ''nadljudske performanse'' u šahu i za samo četiri sata pobijedio najbolji svjetski šah software, Stockfish.
 
Drugim riječima, svo ljudsko saznanje o šahu – i van toga – AI je apsorbirala i nadmašila za vrijeme koje je potrebno za vožnju od New Yorka do Washingtona, piše Futurism.
 
Nakon što je programiran samo sa šahovskim pravilima (bez strategija), za samo četiri sata AlphaZero je savladao igru ​​u tolikoj mjeri da je bio u mogućnosti nadmašiti najbolje rangirani program za igranje šaha Stockfisha.
 
U seriji od 100 igara protiv Stockfisha, AlphaZero je pobijedio u njih 25 dok je igrao sa bijelim figurama (koje imaju prednost prvog poteza) i u tri igre sa crnim figurama. U ostalim slučajevima rezultat je bio izjednačen, dok Stockfish nije zabilježio nijednu pobjedu, a AlphaZero nijedan poraz.
 
"Sada znamo ko je naš novi nadređeni", rekao je David Kramaley, CEO web stranice za šahovsku nauku Chessable.
 
''To će bez sumnje revolucionarizirati ovu igru, ali razmislite kako bi se to moglo primjenjivati izvan oblasti šaha. Ovaj algoritam može voditi gradove, kontinente, univerzume."
 
Razvijen od strane Google-ovog DeepMind AI laboratorija, AlphaZero je prilagođena generička verzija AlphaGo Zero, programa specijaliziranog za igranje kineske igre Go.
 
DeepMind već godinama radi na poboljšanju ovog AI programa u procesu koji je nadmašio niz ljudskih prvaka koji su padali kao domine pred nesavladivom, 'božanskom' neuralnom mrežom.

Taj niz pobjeda kulminirao je nevjerovatnim uspjehom u oktobru, kada je nova potpuno autonomna verzija AI – koja uči samo igrajući sama sa sobom, nikad sa ljudima – nadmašila sve svoje prijašnje inkarnacije.
 
Nasuprot tome, prethodnici AlphaGo Zero-a djelomično su naučili kako igrati igru ​​posmatrajući pokrete ljudskih igrača.
 
Taj napor je imao za cilj pomoći AI u strategiji učenja, ali čini se da je samo predstavljao smetnju, budući da se samoučeći AlphaGo Zero pokazao efikasnijim u igrama jedan na jedan.
 
"To je poput vanzemaljske civilizacije koja izmišlja svoju matematiku", izjavio je informatičar Nick Hynes sa MIT-a za Gizmodo u oktobru.
 
"Ono što vidimo ovdje je model bez ljudskih prednosti i pretpostavki. Može naučiti ono što odredi da je optimalno, a razlike mogu biti samo u nijansama u odnosu na našu vlastitu koncepciju istog.''
 
Ali, stvari se kreću tako brzo u ovom polju da je postignuće iz oktobra možda već zastarjelo. 

U svom novom radu, tim ističe kako najnoviji AlphaZero AI preuzima oslanjanje na samostalan rad - pod nazivom učenje ojačanja - i primjenjuje ga s mnogo općenitijim nizom koji mu daje širi fokus na rješavanje problema.

Taj širi fokus znači da AlphaZero ne igra samo šah. Također igra Shogi (japanski šah) i kinesku igricu Go – i, što možda nije iznenađujuće, bilo je potrebno samo dva i osam sati, respektivno, da savlada te igre.

Za sada, informatičari iz Google-ai DeepMind-a nisu javno komentirali novo istraživanje, koje još nije recenzirano.

Ali, od onoga što sada možemo reći, vrtoglavi uspon prema vrhu umjetne inteligencije daleko je od završetka, čak su i veliki majstori u šahu zbunjeni prizorom kojeg vide.

''Uvijek sam se pitao kakobi bilo da superiornija vrsta dođe na Zemlju i pokaže nam kako oni igraju šah,'' rekao je prvak u šahu Peter Heine Nielsen za BBC.

''Sada znam.''

Otkrića su dostupna na web stranici arXiv.