NASA želi saznati možemo li se reproducirati u svemiru

AUTOR: Futurism
OBJAVLJENO: 11.04.18 u 07:28
Šta bi se desilo kad bi ljudi imali seksualni odnos u svemiru?

Ne lažite, i vi ste se ovo pitali. Sada su NASA-ini naučnici jedan korak bliže pronalasku odgovora na to pitanje. Konkretno, oni žele razumjeti ponašanje sperme u svemiru.

Prošle sedmice, zajedno sa 2.500 kg zaliha i eksperimenata, NASA je poslala nekoliko uzoraka sperme u Falcon 9 raketi na Međunarodnu svemirsku stanicu, piše Victor Tangermann za Futurism.

Ovo možda izgleda kao glupo korištenje resursa, ali NASA pokušava odgovoriti na pitanje koje nas muči od kako smo shvatili da će ljudi eventualno živjeti u svemiru (ili bar putovati na produžene svemirske odmore). Možemo li se reproducirati u svemiru? Budući da luksuzni hoteli i dugoročne misije na Mars postaju stvarnost, tako će to postati i ljudi koji prave djecu (ili bar pokušavaju) u svemiru. Zato je dobro početi istraživati kako bi to moglo izgledati prije nego što se ustvari desi.

U okviru misije Micro-11, astronauti na Međunarodnoj svemirskoj stanici će testirati da li se uzorci sperme čovjeka i bika (kontrolna grupa) mogu slobodno i dovoljno brzo kretati da se spoje s jajnim ćelijama unutar Microgravity Science Glovebox-a. Astronauti će također snimati eksperimente i slati video snimke nazad na Zemlju kako bi se analizirali.

Na Međunarodnoj svemirskoj stanici trenutno se nalazi šest punoljetnih muškaraca, ali NASA nije tražila od njih da doprinesu projektu na drugi način, ''razumljivo je zašto ova svemirska agencija nije išla tim putem, ako ni iz jednog drugog razloga bar zbog ograničenja vezana za ono što je razumno tražiti čak i u svemirskom radnom prostoru,'' prenosi Live Science.

Ovi eksperimenti su važni jer postoji dokaz iz ranijih eksperimenata da nedostatak gravitacije može odbaciti način na koji sperma funkcionira na Zemlji. Iako se sperma može slobodnije kretati u mikrogravitaciji, veći izazov mogao bi biti spajanje sperme sa jajnom ćelijom. ''Kašnjenja ili problemi u ovoj fazi mogli bi spriječiti proces oplodnje u svemiru,'' navodi se na NASA-inoj web stranici.

Ovo nije prvi put da proučavamo spermu u svemiru. U 2017. godini, NASA je otkrila kako je smrznuta sperma miša preživjela 9-mjesečnu posjetu Međunarodnoj svemirskoj stanici, te da su se uspjeli razviti zdravi miševi na Zemlji. Naučnici su također pokazali da su se vodeni beskičmenjaci uspješno reprodukovali u svemiru još 1998. godine: puževi i rašljoticalci nastavili su svoj životni ciklus u akvarijumu ispunjenog vodom tokom 4-mjesečnog putovanja na Mir svemirskoj stanici.

Čak i kada shvatimo kako se sperma ponaša u svemiru, i dalje će postojati dodatna pitanja. Šta je sa složenošću seksualnog odnosa u svemiru? Mogu li ljudi preživjeti rođenje u mikrogravitaciji? Kako ćemo savladati problem ogromne količine radijacije u svemiru? Da li će nedostatak gravitacije utjecati na rani razvoj djece?

Nauka je postavila temelje, a NASA će konačno saznati da li ćemo imati šansu da postanemo dugoročni putnici u svemiru. Ali, bolje je da krenemo polako.