Muškarci i žene su podjednako dobri u nauci, ali muškarci misle su pametniji

Dugoročno gledano, zbog tog nedostatka samopouzdanja i nedostatka aktivnog sudjelovanja na nastavi žene nerado postavljaju pitanja, dobijaju manje ocjene, te čak i izostaju s predavanja zbog nelagodnosti.

AUTOR: Futurism
OBJAVLJENO: 12.04.18 u 07:21
http://bit.ly/2v6Yyou
Unatoč onome što čujete u dnevnim talk show emisijama ili pročitate u knjigama za samopomoć, nauka je otkrila kako ne postoji ''ženski'' ili ''muški'' mozak. Ipak, kada ljudi pokušavaju objasniti nauku o rodnom jazu – činjenici da samo 24% žena rade naučne i matematičke poslove u SAD-u – često se pozivaju na tvrdoglavu tvrdnju da su žene urođeno, biološki manje prikladne za rad na ovim pozicijama. Zbog čega je to tako?
 
Nedavna studija predlaže da je jedan faktor (od mnogih) taj da su žene jednostavno uvjetovane da misle da su lošije u tim predmetima. Na temelju ankete provedene na 202 studenta na višem fiziološkom seminaru, istraživači sa Državnog Univerziteta u Arizoni otkrili su da žene imaju znatno niže mišljenje o svojoj akademskoj sposobnosti u odnosu na ostatak razreda.
 
Model studije predvidio je da prosječni muški student s prosjekom 3.3 misli da je pametniji od 66.6% svojih kolega, dok studentica s istim prosjekom od 3.3 percipira sebe kao pametniju od 54% svojih kolega.
 
Ova slika ne postoji u vakuumu – to je utjecalo na način na koji se studenti ponašaju u razredu. Naučnici su otkrili kako studenti koji sebe smatraju pametnijim imaju 3.22 puta veću vjerovatnoću da će biti aktivni na predavanju nego kolege u grupnoj aktivnosti. U međuvremenu, kod studenata koji sebe ne smatraju pametnijima ista vjerovatnoća iznosi 2.36.
 
Dugoročno gledano, zbog tog nedostatka samopouzdanja i nedostatka aktivnog sudjelovanja na nastavi žene nerado postavljaju pitanja, dobijaju manje ocjene, te čak i izostaju s predavanja zbog nelagodnosti. To bi moglo pomoći u objašnjavanju činjenice zašto je manje žena zaposleno u oblasti nauke, tehnologije, inženjerstva i matematike nego muškarca. Druge studije su pokazale kako žene napuštaju fakultete zbog manjka samopouzdanja, a ne vještina.
 
Nažalost, to vodi do začaranog kruga. Žene provode svoje formativne godine slušajući kako su manje prikladne za karijere u matematici u nauci, što dovodi do nižeg samopozdanja u STEM predmetima, a to dovodi do manjeg broja zaposlenih žena u ovom polju, što u konačnici naglašava mit da žene nisu prikladne za STEM.
 
Naučni rodni jaz nije samo ženski problem: istraživanje je pokazalo da to utječe na sve. Zbog toga je krajnje vrijeme da prestanemo vjerovati mitu da su nauka i matematika muške oblasti po definiciji. Ta vrata su uvijek bila otvorena za žene, ali društveni pritisci se trebaju promijeniti kako bi ih ohrabrili da prođu kroz njih, piše Claudia Geib za Futurism.
 
Za Front Slobode prevela Esma Klico