Naučnici otkrili nove solarne sisteme s planetama sličnim našoj

Dva nova solarna sistema, ispunjena vlastitim svjetovima, pronađena su relativno blizu našeg.

AUTOR: Independent
OBJAVLJENO: 10.06.18 u 11:46

Jedan od njih je udaljen samo 160 svjetlosnih godina od Zemlje i uključuje tri planete veoma slične veličine našoj planeti. Jedna od njih je potpuno iste veličine, a ostale su samo malo veće.

Inače, planete vjerovatno nisu pogodne za život: nalaze se veoma blizu njihove zvijezde i stoga su veoma tople. Ali, kao još jedno otkriće raketnih planeta  koje su izgleda česte u svemiru, one su još jedan znak da bi univerzum mogao biti više gostoljubljiv nego što smo mislili, prenosi Independent.

Drugi sistem ima dvije puno veće planete. Ti svjetovi koji kao i prvi sistem orbitiraju oko crvenog patuljka, poznati su kao super Zemlje.

Crveni patuljci su stari i relativno mladi, a ove dvije zvijezde su mnogo manje tople od Sunca. Ali, novootkriveni svjetovi su mnogo bliži, što znači da je temperatura vjerovatno previše visoka za život.

Ovih pet planeta pronašao je NASA-in Kepler satelit u okviru K2 misije. Satelit je tražio kratke prekide svjetlosti koji se događaju kada planeta prolazi ispred svoje zvijezde, što omogućava naučnicima da koriste detalje tih prekida kako bi otkrili šta bi to moglo biti.

Naučnici se sada nadaju da će koristiti dalja opažanja – od novog James Webb svemirskog teleskopa – kako bi bolje razumjeli atmosfere planeta. Također mogu koristiti i druge teleskope kako bi proučavali fizička svojstva ovih svjetova.