20 miševa poslato u svemir da bi nam pomogli saznati kako preživjeti na Marsu

20 miševa koji su na putu za ISS također imaju identičnu braću koja su ostala na Zemlji u NASA-inom istraživačkom objektu. Tamo će biti izloženi istim uvjetima kao i njihova braća u svemiru – isto osvjetljenje, ista temperatura, radovi – samo tri dana kasnije.

AUTOR: Futurism
OBJAVLJENO: 02.07.18 u 08:04
U petak ujutro kompanija SpaceX je lansirala Falcon 9 raketu iz Vojne zrakoplovne baze na Floridi. Odredište? Međunarodna svemirska stanica (ISS). Iako nema posade, u raketi se nalaze veoma važni putnici: 20 laboratorijskih miševa.

Miševi su dio studije Centra za spavanje i cirkadijsku biologiju Northwestern Univerziteta (CSCB). Plan je da njih deset provede 90 dana u orbiti, a da se drugih deset vrate na Zemlju nakon 30 dana. Naučnici će vidjeti kako svemir utječe na cirkadijske ritmove miševa (biološki procesi koji se javljaju u 24-satnim ciklusima), mikrobiome (bakterije i drugi mikroorganizmi koji žive u tijelu i na tijelu) i druge fiziološke procese.

Ova nova studija temelji se na drugoj studiji koju su također proveli CSBC naučnici:  NASA-ina studija o blizancima. Za potrebe tog projekta, astronaut Scott Kelly proveo je godinu dana na Međunarodnoj svemirskoj stanici, dok je njegov identičan brat blizanac Mark (također astronaut) ostao na Zemlji, služeći kao kontrolna grupa. Ranije ove godine, NASA je objavila preliminarne rezultate istraživanja koji su pokazali da je vrijeme koje je Scott proveo u svemiru utjecalo na ekspresije 7% njegovih gena.

Iako su miševi i ljudi biološki različiti, postoji nada da će ova gotovo egzaktna replikacija uvjeta omogućiti još precizniji prikaz utjecaja svemira na tijelo u odnosu na studiju o blizancima. Uostalom dok je Scott živio na ISS-u, njegov brat je živio svoj život na Zemlji, a stvari koje je radio mogle su utjecati na rezultate studije.

Već su poznati mnogi zdravstveni rizici povezani s boravkom u svemiru – gubitak vida, rak, psihološke bolesti – ali mi ustvari ne znamo kako duži boravak u svemiru može utjecati na ljudsko tijelo. S obzirom da će misija na Mars vjerovatno trajati nekoliko godina, to trebamo saznati prije nego što pošaljemo bilo koga na našu susjednu planetu.

Dok se 90 dana možda ne čini dužim periodom vremena, to je ekvivalentno 9 godina našeg života, tako da ovi mali miševi astronauti  mogu biti ključ koji će nam pomoći da shvatimo šta se događa kada provedemo značajan vremenski period života van Zemljine atmosfere, piše Victor Tangermann za Futurism.