Koliko često trebamo prati posteljinu, prema mišljenju mikrobiologa i šta se dešava ako to ne uradimo

AUTOR: IflScience
OBJAVLJENO: 05.09.18 u 08:17
OSVJEŽENO: 05.09.18 u 08:17
Ljudi provode više od trećin života u krevetu - ali to mjesto može brzo procvjetati u "botanički park" bakterija i gljivica, kaže mikrobiolog Philip Tierno sa Univerziteta u New Yorku.

Ako previše dugo opstane, mikroskopski život unutar nabora naših posteljina može nas čak i učiniti bolesnima, rekao je Tierno za Business Insider.

Kako bi zaustavili ovu nevidljivu plimu, posteljina bi se trebala prati jednom sedmično, navodi on.

Preporuku pranja posteljine jednom sedmično također naglašavaju autori studije objavljene 30. novembra u časopisu Journal of Allergy and Clinical Immunology. Nakon testiranja na hiljade američkih domova, istraživači su otkrili da više od 90% njih ima najmanje tri detektirana alergena.

Kada ti alergeni borave na mjestima blizu vaših usta i nosa, mogu izazvati šmrkanje i kihanje bez obzira na to da li imate alergiju ili ne, piše Erin Brodwin za IFLScience.

"Čak i ako nemate nikakvu alergiju, možete imati alergijsku reakciju", rekao je Tierno.

Drugi razlog zašto se mnogi od tih mikroba mogu skrivati u našim krevetima jeste taj da ih održavamo toplim i vlažnim tako što spavamo u njima. Ljudi prirodno stvaraju oko 26 galona znoja u posteljini svake godine. Kada je vruće i vlažno, ta vlaga postaje ono što naučnici nazivaju "idealnim medijem za kulture gljiva"; naši jastuci sami mogu ugostiti čak 16 vrsta gljiva.

Pored gljivica i bakterija koje dolaze iz ljudskih izvora (uključujući znoj, pljuvačku i analne izlučevine), u krevetima su redovni i strani mikroorganizmi kao što su životinjska perut, polen (pelud), zemlja, pamuk, te ostaci i izmet kućnih grinja. Također, na krevetima je moguće naći ostatke sredstava koji se koriste za završnu obradu prilikom pravljenja posteljina.

Sav taj otpad može postati ono što Tierno naziva "značajnim" za samo sedam dana. Stoga on preporučuje da učinite sebi uslugu i operete svoje plahte svake sedmice.

"Ako dodirnete psa na ulici, želite oprati ruke", rekao je Tierno. "Razmislite o tome kao analogiji vašem krevetu. Ako ste vidjeli što se tamo nalazi - ali, naravno, ne vidite - nakon nekog vremena morate se zapitati:" Želim li spavati u tome? "