Kako se društveni mediji igraju našim emocijama i čine nas podložnijim oglašavanju

Doista, ovo sigurno nije prva studija koja ističe neke od neugodnih psiholoških učinaka društvenih medija. Isto tako, druge studije nisu pronašle takve negativne učinke za neke pojedince. Bilo kako bilo, važno je zapamtiti da životi ljudi vjerojatno nisu tako ružičasti kao što to izgleda na društvenim medijima, stoga pokušajte smanjiti strah od propuštanja nekih stvari ili događaja. Kao što izreka kaže, "niko ne objavljuje svoje neuspjehe.''

AUTOR: IflScience
OBJAVLJENO: 04.10.18 u 06:57
http://bit.ly/2zQmH2F
Društveni mediji bez sumnje imaju mnogo pozitivnih stvari. Klikom prsta i pomicanjem palca možete se povezati s milijardama ljudi širom svijeta, uključiti se u neki intelektualni razgovor u odjeljku s komentarima, pa čak i dijeliti fotografije svog ručka.
 
Međutim, kako sve više i više ljudi ističe, spajanje s blještavim univerzumom informacija nije uvijek dobro za naše psihološko blagostanje. Novi dio istraživanja na Univerzitetu Buffalo u New Yorku ukazuje da upotreba društvenih medija može izazvati snažne osjećaje socijalne isključenosti. S druge strane, to može potaknuti negativne emocije i smanjiti složenu kognitivnu misao, piše Tom Hale za IFLScience.
 
Što je najvažnije za tehnološke kompanije vrijedne milijarde dolara koje vode društvene platforme, to također čine korisnike više osjetljivim na oglašavanje.
 
"Socijalna isključenost, čak nešto što bi moglo izgledati trivijalno, jedna je od najsnažnijih sankcija koje ljudi mogu koristiti na drugima i može imati štetne psihološke učinke", izjavio je Michael Stefanone, vanredni profesor komunikacija na Univeritetu Buffalo, u saopštenju.
 
"Ako su korisnici zauzeti samoregulacijom zbog onoga što čitaju na Facebook-u, postoje dokazi da to smanjuje razinu inteligentne misli, što ih može učiniti više otvorenim za uvjerljive poruke.
 
"Cijeli poslovni model Facebooka izgrađen je na oglašavanju. To nije ništa drugo nego mašina za oglašavanje ", nastavio je Stefanone. "S obzirom na godišnji prihod Facebooka od oglašavanja, mislim da je to vrijedan razgovor za voditi, da redovna, dobroćudna i uobičajena upotreba ove platforme može dovesti do kratkoročne inhibicije inteligentne misli."
 
Kao što je objavljeno u časopisu Social Science Computer Review, naučnici su okupili gotovo 200 pojedinaca i stavili ih u scenarij osmišljen da oponaša tipične interakcije na Facebooku. Stavili su jednu grupu u hipotetski online razgovor gdje su njihovi dobri prijatelji dijelili informacije koje su ih isključivale, dok drugoj grupi nisu predstavljene nikakve informacije o socijalnoj isključenosti.
 
Bez iznenađenja, socijalno isključena skupina doživjela je veće negativne emocije nego kontrolna skupina. Naučnici su također istaknuli kako se oni više fokusiraju na svoje društvene mreže, što ih čini još osjetljivijima na oglase na društvenih medija.
 
"Mislim da najvažnija stvar koju svi moramo zapamtiti jeste pažljivo razmišljati o našem odnosu s tim korporacijama i ovim platformama za društveno umrežavanje", dodao je Stefanone.
 
"Oni nemaju na umu naše najbolje interese."
 
Doista, ovo sigurno nije prva studija koja ističe neke od neugodnih psiholoških učinaka društvenih medija. Isto tako, druge studije nisu pronašle takve negativne učinke za neke pojedince. Bilo kako bilo, važno je zapamtiti da životi ljudi vjerojatno nisu tako ružičasti kao što to izgleda na društvenim medijima, stoga pokušajte smanjiti strah od propuštanja nekih stvari ili događaja. Kao što izreka kaže, "niko ne objavljuje svoje neuspjehe.''
 
Za Front Slobode prevela Esma Klico