7 "činjenica" zbog kojih Ravnozemljaši smatraju da je Zemlja ravna

Zašto, zašto bi bilo ko vjerovao da je Zemlja ravna? Iz jednog ili drugog razloga, pokret Ravnozemljaša posljednjih je godina doživio porast popularnosti (ili barem porast popularnosti u javnosti).

AUTOR: IflScience
OBJAVLJENO: 08.10.18 u 07:00

Nakon što smo pretražili razne blog postove i pregledali sate videozapisa na YouTubeu, pomislili smo da vam možemo pomoći u razumijevanju nekih argumenata koje mali broj Ravnozemljaša koristi da opravda svoja uvjerenja - i zašto su očajnički u krivu, piše Tom Hale za IFLScience.

Horizont nije zakrivljen

Duhovni nivo nikad ne laže, prema nekima. Istaknuti Ravnozemljaš i reper B.o.B redovito citira ravan horizont kao glavni dio dokaza kako bi usadio sumnju u umove zajednice koja vjeruje da je planeta sferična. U tweetu koji je izbrisan, pokazao je fotografiju sebe na brdu s pogledom na izgrađeni prostor s naslovom: "Gradovi u pozadini su približno oko 16 milja razdvojeni... gdje je krivulja? Molimo objasnite ovo.

Čini se da se u svemu ovome zaboravlja da Zemlja ima prosječni prečnik od 12.742 kilometara. Drugim riječima, veoma je velika. Zamislite mrava koji sjedi na neravnoj, mahovinom pokrivenoj kugli čiji je prečnik 1.000 metara - ne bi mogao vidjeti mnogo krivulja.

U teoriji, iz aviona biste prepoznati malu krivulju na horizontu na više od 10.600 metara, iako bi vam trebalo prilično široko vidno polje. Međutim, postoje i drugi načini za jasno otkrivanje zakrivljenosti bez pomoći NASA-e, ESA-e ili bilo koje vladine svemirske agencije. Studenti fizike sa Univerziteta u Leicesteru u Velikoj Britaniji uhvatili su neke fantastične slike Zemljine stratosfere i zakrivljenosti jednostavno koristeći balon s visokih nadmorskih visina.

Niko nikad nije prešao zid Antarktike. Nikad.

Neki Ravnozemljaši tvrde da je Antarktika divovski ledeni zid koji nam omogućuje da ne padnemo sa naše planete u obliku diska. Kako bi poduprli ovu teoriju, oni tvrde da niko nikad nije prešao cijeli kontinent.

Međutim, ljudi su prešli Antartiku. Mnogo, mnogo puta. Postoji čak i Južni pol nepristupačnosti, koji je najdalji unutrašnji dio Antarktike (iako je njegova tačna lokacija uvijek diskutabilna). Tu se mogu naći radio barake, mali napušteni sovjetski istraživački laboratorij i bista Vladimira Lenjina.

S tim u vezi, i dalje je nevjerojatno teško preći Antarktiku bez pomoći. Iskusni istraživač i bivši vojnik Henry Worsley tragično je umro u prvim sedmicama 2016. godine tokom pokušaja prelaska Antarktike.

Zemlja je stacionarna

Trenutno se svijet vrti oko 1.600 kilometara na sat. Ako je tako, zašto onda ne letimo okolo?

Pa, razmislite o letenju u putničkom avionu po brzini od 926 kilometara po satu. Osim polijetanja i slijetanja (kada dođe do promjene brzine), osjećate se nevjerojatno mirno. Možete prošetati po kabini, nasuti piće, ili koristiti wc bez previše problema. Zemljina rotacija je konstantna (iako se razlikuje ovisno o geografskoj širini na kojoj se nalazite), tako da se u biti radi o istom efektu.

Ako bi se svijet odjednom prestao vrtiti iz nekog kozmički neobjašnjivog razloga, onda bismo sigurno mogli osjetiti njezin pokret.

Sve slike svemira su fotošopirane

Najočitiji dokaz da zemlja nije ravna je jednostavno pogledati sliku Zemlje iz svemira. Međutim, suočeni s tim dokazima, iznenađujući broj ljudi tvrdi: "Pa, ko kaže da nije fotošopirana?" Ako je to slučaj, NASA vjerojatno trošiti sav svoj budžet od više milijardi dolara na hiljade ilustratora i grafičkih dizajnera.

Ako ikada pomislite da neke od nevjerovatnih slika snimljenih iz svemira izgledaju "malo čudno", to je zato što nisu uvijek predstavljene stvarne boje na slikama. Često se radi o kombiniranim slikama ili slikama snimljenim pomoću luksuznih fotografskih tehnika. Međutim, to ne znači da su "lažne". To su slike snimljene koristeći stvarne satelitske podatke, često s dodanom bojom za ilustraciju, poboljšanje ili označavanje određenih značajki.

Samo pogledajte NASA-inu sliku AS17-148-22727, poznatiju pod nazivom "Plavi mramor". Ova nevjerojatna slika u stvarnoj boji snimljena je 7. decembra 1972. godine pomoću kamere Hasselblad na udaljenosti od oko 29.000 kilometara od Zemlje.

Neke verzije fotografije jednostavno su fotografije u stvarnoj boji. Ipak, mnogi prikazi ove slike su mozaici napravljeni od mnogih satelitskih slika. Govoreći o ovom procesu za sliku "Plavi mramor", NASA-in dizajner Robert Simmon je objasnio: "Teški dio je kreiranje ravne karte Zemljine površine sa četiri mjeseca satelitskih podataka ... Moj dio je integrirati površinu, oblake i okeane koji odgovaraju ljudskim očekivanjima kako Zemlja izgleda iz svemira."

Moj osjeti mi tako kažu

"Zetetska metoda" je kamen temeljac ravnozemljaškog razmišljanja. Za razliku od uobičajene naučne metode, ovaj sistem vjerovanja kaže da vaša osjetila nadvladaju vrhovno. Sva znanja o stvarnosti trebala bi se postići izravno kroz vlastito posmatranje, izgradnjom teorije, zatim ispitivanjem je li istinita ili lažna. Kao po Zetetičkoj metodi, naše lično iskustvo na Zemlji govori nam da je Zemlja ravna i da izgleda ravno, stoga je i ravna.

Naravno, ne treba puno da bi dokazali da naša osjetila ne mogu uvijek biti pouzdana; samo pogledate optičke iluzije. Znamo da postoje mnoge stvari izvan vlastitih zapažanja i iskustva. Daltonista može misliti da je cvijet zelen, ali ne mora nužno značiti da je to tako u širem smislu vanjske stvarnosti.

Venera i Merkur se mogu vidjeti po noći

Teoretičar zavjera, youTuber D. Marble, jednom je postavio pitanje: "Drage Globus naivčine, Ako je Zemlja globus, kako se 'planete' između Zemlje i Sunca mogu vidjeti noću? Čekat ću odgovor."

On se vjerovatno pita kako možemo Merkur i Veneru vidjeti noću jer misli da su smješteni između sunčane strane Zemlje i Zemlje. Uostalom, Merkur i Venera se uopšte ne mogu vidjeti u potpunom mraku. Također je vrlo rijetko da se Merkur može vidjeti golim očima.

Međutim, ove dvije planete se mogu povremeno vidjeti tokom sumraka oko izlaska i zalaska sunca jer se ne nalaze uvijek direktno između Sunca i Zemlje. Važno je zapamtiti da planete nisu savršeno poravnate kao što se ponekad može vidjeti na dijagramima u osnovnim školama. Svaka planeta se nalazi na različitoj orbitalnoj stazi pri različitim brzinama.

Sunčeve zrake

Neki Ravnozemljaši tvrde da večernje zrake dokazuju da Sunce zapravo nije toliko daleko. Ako je Sunce stvarno udaljeno 149.6 miliiona kilometara, onda bi Sunčeve zrake trebale padati paralelno na Zemlju, a ne pod uglom.

Nažalost, zrake su doista paralelne. Ovaj efekat je samo iluzija uzrokovana vašom perspektivom. To je u biti isti efekat zbog kojeg nam se čini da se tračnice spajaju kad ih gledamo iz daljine.