Kako će izgledati škole u budućnosti: Može li virtualna stvarnost revolucionirati obrazovanje?

Zamislite da se šetate duž ivice aktivnog vulkana ili gledate antičke rimske ruševine koje oživljavaju pred vašim očima.

AUTOR: CNN
OBJAVLJENO: 02.11.18 u 11:51
http://bit.ly/2AGMXx8
Zamislite da se šetate duž ivice aktivnog vulkana ili gledate antičke rimske ruševine koje oživljavaju pred vašim očima.
 
Ovih dana, ne morate nužno zamišljati.
 
Val novih edtech kompanija koristi virtualnu stvarnost kako bi donijeli živopisna iskustva poput ovih u učionicu, uz zagovornike koji naglašavaju sposobnost tehnologije da potakne i privuče pažnju mladih umova.
 
"Djeca vole da se bave VR lekcijama", rekao je Guido Kovalskys, izvršni direktor i suosnivač američke edtech kompanije Nearpod. "Jedne minute, oni uče o rimskoj historiji, a naredne, transportiraju se u drevni Rim i istražuju Koloseum."
 
Prema Nearpod-ovim brojkama, više od 6 miliona studenata u SAD-u i šire imali su priliku pohađati VR nastavu i lekcije kao što su virtualni terenski izleti, nakon što je kompanija počela pružati ovu uslugu prije dvije godine.
 
"Vidimo izravnu povezanost korištenja VR-a i povećanog angažmana od strane studenata", rekao je Kovalskys. "Dodatni angažman povećava ishode učenja."
 
Ali s pristupom sadržajima koji je još uvijek malo ograničen, koliko bi ova tehnologija postala široko rasprostranjena i može li preoblikovati način na koji se podučavaju lekcije?
 
Jeremy Bailenson, profesor komunikacija na Univerzitetu Stanford i osnivački direktor laboratorija Stanford's Virtual Human Interaction, proučavao je VR od kraja 1990-ih godina.
 
On vjeruje da VR treba dopuniti učenje u učionici, a ne zamijeniti ga. "Radi se o tome da se odmaknemo od svakodnevnih stvari i doživivimo nešto.
 
"Naučiti konjugirati glagole, na primjer, nije baš najbolja upotreba VR-a. Za to je dovoljna obična tabla. Raditi nešto što zahtijeva da gledate, ali se ne krećete, to zapravo ne opravdava upotrebu VR-a."
 
U svojoj najnovijoj knjizi "Iskustvo na zahtjev", Bailenson objašnjava da VR ima potencijal demokratizirati obrazovanje donoseći putovanja i obrazovne mogućnosti onima koji inače ne bi imali pristup.
 
"Možete uzeti iskustva u stvarnom svijetu i ponovno ih stvoriti u VR okruženju", rekao je.
 
Jedna kompanija sa sjedištem u Kopenhagenu planira koristiti VR kako bi oživila naučni laboratorij za studente. Labster-ovi impresivni alati za obrazovanje i virtualne laboratorije koriste se na oko 150 univerziteta širom svijeta. Sada, kompanija razvija novi VR proizvodni program u partnerstvu s Googleom.
 
"VR je tokom posljednjih 30 godina postao troškovno efikasniji, a time i lakši za mjerenje", rekao je Maaroof Fakhri, vlasnik VR proizvoda u Labsteru. "Sada, ta tehnologija omogućuje razvijanje zanimljivijih obrazovnih alata."
 
Labster je razvio više od 70 web simulacija za studente nauka i radi na prenošenju svojih simulacija na VR, kao i stvaranju novih, kako bi pružio bogatiji doživljaj za učenike.
 
Kompanija ima za cilj aktivirati učenike kroz "pripovijedanje, priču i interaktivne elemente igara", objasnio je Fakhri. Na primjer, učenici koji uče o DNK mogu sudjelovati u web-simulaciji mjesta zločina, tražiti tragove i analizirati svoja otkrića.
 
"VR nudi fizički osjećaj da se nalazite u laboratoriju, što učenicima daje pouzdanje kada napreduju u stvarnom laboratorijskom okruženju", rekao je Fakhri. "Učenici ga mogu koristiti sami, vlastitim ritmom, ponavljati stvari, pogriješiti, pokušati izvoditi eksperimente nekoliko puta."
 
Prema Chian Gongu, direktorici kompanije Reach Capital sa sjedištem u Kaliforniji koja podržava startupove usmjerene na obrazovanje (uključujući Nearpod), VR je područje s "velikim potencijalom".
 
Međutim, ostaje "prilično nezastupljen" u učionicima, dodaje Gong. "To je dijelom zbog pristupa uređajima, ali i zbog nedostatka dostupnog kvalitetnog sadržaja", rekla je.
 
Stručnjaci također pokušavaju razumjeti utjecaj VR-a na učenje kod djece.
 
Istraživanje koje je proveo Bailenson i njegov tim u svom Stanford laboratoriju 2008. godine, razmatralo je potencijalne psihološke učinke na malu djecu koja koriste VR. U nekim slučajevima, djeca koja su iskusila plivanje s kitovima u VR okruženju razvila su lažne uspomene na posjećivanje SeaWorlda u stvarnom životu.
 
Bailenson vjeruje da se zabrinutost oko korištenja VR može riješiti na dva načina: umjerenost i nadzor. "Ne mislim samo nadzirati sadržaj koji djeca doživljavaju u VR okruženju, već i nadzor fizičkog prostora iz sigurnosnih razloga", rekao je.
 
Kovalskys se slaže da se VR treba pažljivo koristiti. "VR je privlačan alat, ali unutar 35-minutnog časa u školi, to bi moglo zauzeti samo dvije ili tri minute", rekao je.
 
Iako Kovalskys vjeruje da tehnologija može igrati veću ulogu u učionicama budućnosti, ne očekuje budućnost bez nastavnika. "Učenje je društveno iskustvo, ne radi se samo o učenju sadržaja, već i o učenju o drugim osobama", rekao je. "Učitelji igraju stvarno utjecajnu ulogu. Ko zna gdje će nas tehnologija odvesti, ali nadamo se da se to neće promijeniti, piše Emma Kennedy za CNN.
 
 
Za Front Slobode prevela Esma Klico