5 pitanja na koja niko nema odgovor

Vrijedi istaknuti kako nijedna vrsta nauke ne tvrdi da ima konačan odgovor na bilo šta. Proglašavanje 'jedne istine' je obilježje vjere, a ne rezoniranje utemeljeno na dokazima.

AUTOR: Indy100
OBJAVLJENO: 03.03.19 u 12:14
Nauka nema odgovore na sva pitanja. Ali ima one kojima možete vjerovati.

Svaka naučna studija, ili zaključivanje, samo je odgovor utemeljen na onome što je do sada poznato.

Ipak, reddit korisnici su imali neka pitanja koja zahtijevaju dodatno pojašnjavanje, prenosi Indy100.

1. Jesmo li sami u svemiru?

Izgleda da, s obzirom na ogromnu veličinu svemira, beskonačni broj nebeskih tijela koja lete i beskonačan broj solarnih sistema, nismo sami. Ipak, do sada nismo nikoga pronašli.

Moguće je da je život na Zemlji prvi u svemiru, nakon svega od nekud se mora početi. Ili je možda posljednji. To je, na neki način, pokriveno Fermijevim paradoksom.

2. Zašto placebo djeluje?

Uzimanje lijekova koji ne djeluju, kako bi se osjećali bolje. Je li to dokaz da su vaši simptomi bili samo psihosomatski ili povezani sa stresom? Čak se i fizička bol može ublažiti nečim što se kasnije ispostavilo da nije sredstvo protiv bolova.

3. Zašto ljudi sanjaju?

1953. godine, dva naučnika su uočila korelaciju između sna "brzog kretanja očiju" (REM) i živih, nezaboravnih snova. Konačan odgovor na ovo pitanje ostaje nedostižan.

4. Šta se nalazi s druge strane crne rupe?

Pišući za Guardian, Deutsch je sugerirao da je problem s teorijama o crnim rupama, i velikom dijelu fizike, nepovezanost između teorije relativnosti Alberta Einsteina i kvantne fizike.

Prema Einsteinu, crna rupa će se na kraju srušiti na sebe, stvarajući singularnost. Kvantna fizika to ne dopušta, ili crne rupe uopće.

Ono što zastupa klasična teorija opće relativnosti i ono što svi razumiju o crnoj rupi je da može apsorbirati sve što joj se približi, ali da ne može ništa emitirati.

Ali kvantna mehanika ne dopušta postojanje takvog objekta. Nekompatibilnost ovih grana nauke znači da nemamo alate za pronalaženje odgovora o crnim rupama.

5. Kako gravitacija djeluje?

Znamo da što više mase nešto ima, to više može privući objekte u svoju orbitu. Zašto je to tako, nema pravog odgovora.

Nije jasno šta to drži atome zajedno kada se ta sila čini drugačijom od gravitacije. Problem gravitacije u fizici igra ulogu u problemu crne rupe.