Australija: Testiran električni avion na baterije

Avion efikasno koristi električnu energiju, a potrebno mu je samo 60 kilovati energije za polijetanje i samo 20kW za krstarenje, pri čemu je gotovo nečujan kao i električni automobil.

AUTOR: Futurism
OBJAVLJENO: 10.01.18 u 08:18
http://bit.ly/2EpX4FB
Dok se svijet priprema za budućnost električnih vozila i dok mnoge zemlje planiraju zabraniti automobile s motorima na unutrašnje sagorijevanje, nije iznenađujuće da su sljedeća generacija električnih vozila avioni. Nedavni testni letovi električnog aviona sa jednim motorom u Australiji primjer su ove tranzicije.
 
Laki avion sa dva sjedišta pod nazivom “Pipistrel Alpha Electro” slovenačkog proizvođača Pipistrela letio je po prvi put 2. januara po zračnoj luci u Perthu. Pipistrel ima historiju izgradnje inovativnih aviona, uključujući i neke sa pogonom na hidrogensko gorivo.
 
Ovaj avion radi na dvije litij-ionske baterije, poput onih u Teslinim EV, koje ga mogu držati u zraku sat vremena, s približno 30 minuta dodatne snage u rezervi. Baterije navodno mogu osigurati avionu ukupno 1.000 sati leta tokom njihovog životnog vijeka. Kompresor sa sjedištem u zračnoj luci Jandakot može napajati Alpha Electro s punim punjenjem u roku od jednog sata.
 
Da bi električni avioni letjeli po australijskom nebu, Pipistrel radi sa lokalnim startupom Electro.Aero. ''Ove dvije kompanije prepoznaju prednosti električnih aviona u odnosu na konvencionalne,'' rekao je Joshua Portlock, osnivač ElctroAreo-a. "Električni pogon je mnogo jednostavniji od benzinskih motora", rekao je Portlock za ABC. Unutar benzinskog motora postoje stotine pokretnih dijelova.''
 
To nije slučaj sa električnim avionom čiji su letovi i jeftiniji u poređenju sa avionima koji koriste mlazno gorivo. Pokretanje motora Alpha Electro, na primjer, košta oko $3 po satu. Avion efikasno koristi električnu energiju, a potrebno mu je samo 60 kilovati energije za polijetanje i samo 20kW za krstarenje, pri čemu je gotovo nečujan kao i električni automobil.
 
Osim toga, električni letovi su znatno čistiji od upotrebe fosilnih goriva. To je posebno važno u današnjoj borbi protiv klimatskih promjena, budući da se avioindustrija smatra jednim od najvećih emitera ugljika. Srećom, Electro.Aero i Pipistrel nisu jedine kompanije koje rade na električnim avionima. Jedan startup sa sjedištem u SAD-u radi na putničkom avionu koji je u potpunosti električan.
 
Electro Aero se nada da će priključiti stanicu za punjenje električnih aviona na solarno polje blizu aerodroma Rottnest Island, što bi moglo omogućiti električnim zračnim taksijima da prevoze male grupe do pet ljudi na otok, piše Dom Galeon za Futurism.
 
Za Front Slobode prevela Esma Klico