Švedska predstavila prvu električnu cestu koja puni automobile tokom vožnje

Cesta radi tako što puni električne baterije vozila tokom vožnje koristeći tehnologiju pod nazivom provodljivo punjenje. Prema nadzornicima projekta eRoadArlanda, električna energija se isporučuje preko provodnika koji su ugrađeni u cestu.

AUTOR: IflScience
OBJAVLJENO: 16.04.18 u 07:23
http://bit.ly/2EPIYwP
 
Švedska otvara put za obnovljive izvore energije nakon što je predstavila prvu elektrifikovanu cestu za punjenje vozila na svijetu, čime se opasno približila ispunjavanju svog cilja smanjenja emisije stakleničkih plinova za 70% do 2030. godine.
 
Cesta radi tako što puni električne baterije vozila tokom vožnje koristeći tehnologiju pod nazivom provodljivo punjenje. Prema nadzornicima projekta eRoadArlanda, električna energija se isporučuje preko provodnika koji su ugrađeni u cestu.
 
Vozilo je priključeno na elektrificiranu šinu i sve dok se nalazi iznad šine, pokretna ruka prenosi energiju sa šine na bateriju vozila. Prenos struje se prekida kada se vozilo zaustavi, omogućavajući sistemu da izračuna koliko energije vozilo koristi i troškove po vozilu i korisniku. Ova inovacija uklanja potrebu za stanicama za punjenje na cesti i znači da baterije mogu biti manje i troškovi proizvodnje niži.
 
''Na površini nema energije, već dvije trake poput utičnice na zidu. Električna energija se nalazi 5 ili 6 centimetara prema dolje,'' rekao je izvršni direktor eRoadArlanda Hans Säll za Guardian. Ali kad se cesta poplavi slanom vodom, razina električne energije na površini iznosi samo jedan volt, što znači da bi mogli hodati bosi po njoj.
 
Ne samo da šine navodno smanjuju emisije ugljika za 90%, iz kompanije navode kako je ova inovacija 75% jeftinija od troškova goriva.
 
"Očekuje se da će elektrificiranje 20.000 kilometara ceste u Švedskoj s provodnicima koštati oko 9,5 milijardi dolara", navodi se iz kompanije. Ako pretpostavimo da električni automobili s malim baterijama koštaju isto kao i automobili s unutrašnjim sagorijevanjem, bilo bi potrebno manje od tri godine da se plati elektrifikacija cesta.''
 
Dok druge nacije razvijaju slične sisteme i tehnologije, ova švedska najava je prva takve vrste koja dozvoljava komercijalnim i putničkim vozilima mogućnost punjenja tokom vožnje.
 
Za sada je instalirano 2 kilometra električnih šina izvan Štokholma. U naredne dvije godine, ovaj put će služiti za testiranje kako bi se utvrdilo koliko sistem dobro funkcioniše u normalnim saobraćajnim uvjetima i različitim vremenskim uvjetima, piše Madison Dapcevich za IFLScience.
 
Za Front Slobode prevela Esma Klico