Facebook, Instagram & WhatsApp najavljuju promjene

Facebook i sestrinske platforme Instagram i Whatsapp traže način da prestanu biti "digitalni gradski trg" i postanu "digitalni dnevni boravak". Čini se da su pojmovi 'privatnost' i 'intimnost' nove smjernice.

AUTOR: IflScience
OBJAVLJENO: 08.05.19 u 10:30
http://bit.ly/2VQNV58
Nakon Facebookove Annus horribilis koju su obilježili skandali s lažnim vijestima i kršenjima privatnosti, ova supersila društvenih mreža je otkrila cijeli niz novih značajki na godišnjoj konferenciji za razvojne inženjere F8 održanoj ovog tjedna u Silicijskoj dolini. Glavne novosti s ovog događaja prenosi IFLScience.

Ukratko, Facebook i njegove sestrinske platforme Instagram i Whatsapp traže način da prestanu biti „digitalni gradski trg“ i postanu „digitalni dnevni boravak.“ Čini se da su pojmovi 'privatnost' i 'intimnost' nove smjernice.

Privatne grupe koje se temelje na zanimacijama i događajima će u novom redizajnu biti gurnute u prvi plan. Umjesto da nakon prijave vidite naslovnicu punu velikih medijskih platformi i sponzoriranih viralnih videozapisa, možete očekivati da ćete vidjeti mnogo više sadržaja iz grupa čiji ste član. Napravit će se i nova kartica koja će vam olakšati pridruživanje i pretplatu na nove grupe na temelju zajedničkih interesa.

Nova značajka pod nazivom „Upoznajte nove prijatelje“ će korisnicima također pomoći, kako možete i pretpostaviti, pri upoznavanju novih prijatelja kroz predlaganje ljudi koji žive u istom mjestu i imaju interese slične vašima.

Ukoliko padate na romantiku, pojavit će se i Facebook Dating aplikacija u 14 zemalja – sa novom značajkom 'tajne simpatije,' koja za cilj ima omogućiti ljudima „istraživanje potencijalnih romantičnih partnera unutar njihovog šireg kruga prijatelja.“ Što bi tu moglo poći po zlu?

Messenger aplikacija će se opremiti novim softverom koji veliki naglasak stavlja na privatnost, nadajući se da će ga učiniti lakšim za privatnu komunikaciju korisnika sa svojim prijateljima. Testirat će se čak i značajka 'grupnog gledanja,' koja ljudima omogućuje pozivanje prijatelja da tijekom dopisivanja zajedno gledaju video u realnom vremenu. Time će se pokušati promovirati ideja o „virtualnom dnevnom boravku.“

Konačno će se primijeniti i end-to-end kodiranje na Messengeru, što znači da nitko – čak ni uposlenici Facebooka – neće moći vidjeti sadržaje vaših poruka ukoliko sami ne odlučite da ga podijelite.

„Gradimo duboku tehničku i ponovno razrađujemo cjelokupnu infrastrukturu kako bi tvrtka podržala ovu viziju privatnosti,“ izjavio je predsjednik i glavni izvršni direktor Facebooka Mark Zuckerberg.

Tu su i velike vijesti za Instagram. Testirat će se sustav koji skriva broj lajkova na bilo kojem sadržaju, kako bi se korisnicima pokušalo omogućiti da se „usredotoče na fotografije i videozapise koje dijele, a ne na to koliko će lajkova dobiti.“ Nedavna znanstvena studija je pokazala da tinejdžeri na veliki broj lajkova reagiraju slično kao na kockarske dobitke. Čini se da ovaj potez predstavlja odvraćanja pažnja s kritike da traženje lajkova može izazvati ovisnost.

Nije se mnogo pričalo o tome kada će se ovi ambiciozni planovi u potpunosti ostvariti iako je Zuckerberg rekao da će uzeti dosta vremena. Kako je CNN detaljno izvijestio. Facebook ima loše rezultate u ostvarenju planova s konferencija, budući da je bilo više trenutaka s velikim obećanjima čija su ostvarenja izbjegavali ili gurali pod tepih.

S obzirom na Facebookova suđenja i iskušenja u posljednjih par godina,  nužna je neka vrsta velikih preinaka na ovoj društvenoj mreži.

Za Front Slobode prevela Ružica Ereš