Zašto danas veliki procenat stanovništva ima problema sa snom i gdje to griješimo

Kada primjetimo jaku jutarnju svjetlost, naše tijelo isključi proizvodnju melatonina. Ukratko, dosljednost je ključna jer vrijeme odlaska u krevet i vrijeme buđenja određuje cirkadijanski ciklus sna i buđenja koje tijelo doživljava.

AUTOR: Indy100
OBJAVLJENO: 10.01.18 u 08:20
http://bit.ly/2DhXTkB
Dobro se naspavati preko noći je jedan od velikih problema brojnih ljudi današnjice.

Neki krive svjetlost elektronskih ekrana, drugi krive naše lutanje pažnje, dok treći krive nedostatak fizičke aktivnosti, prenosi Indy100.

Oko 39% ljudi u Engleskoj pati od poremećenog sna, tvrde rezultati istraživanja.

No, ono što većina ne shvata jeste način na koji alarm utiče na naš san, posebno ako često mijenjamo vrijeme buđenja. 

Australski stručnjak za spavanje dr. Carmel Harrington izjavio je za Whimn:

"Većina ljudi ne zna da vrijeme kada ustajete ujutro utiče na vrijeme kada ćete moći zaspati navečer. 

Kada primjetimo jaku jutarnju svjetlost, naše tijelo isključi proizvodnju melatonina. Ukratko, dosljednost je ključna jer vrijeme odlaska u krevet i vrijeme buđenja određuje cirkadijanski ciklus sna i buđenja koje tijelo doživljava.

Stoga se preporučuje da održavate poprilično redovno vrijeme buđenja kako ne bi ispali iz ciklusa i da ne koristite elektroniku sat vremena prije odlaska u krevet.

Uostalom, velika je promijena prelazak sa vizualne stimulacije poput filmova na TV i video igrica na spavanje."

National Sleep Foundation objašnjava kako je svjetlost koju emitiraju naši uređaji jedan od glavnih problema:

"Uzrok je uglavnom umjetno plavo svjetlo koje naši uređaji emitiraju. Što više uređaja osoba koristi tokom večeri, teže će zaspati ili spavati duže vrijeme.

Osim povećanja vaše budnosti u vrijeme kada trebate biti pospani, što odgađa vaš odlazak u krevet, korištenje uređaja prije spavanja također odlaže REM fazu sna što kompromituje budnost sljedećeg jutra.

Tokom vremena, navedeni efekti mogu doprinijeti značajnom, hroničnom nedostatku sna."

Istraživači s Harvarda su otkrili kako 'plavo' svjetlo može odgoditi ljudski san i do 3 sata.

Za Front Slobode pripremila Esma Klico