7 najčešćih mitova o zdravlju

Da li se ikad osjećate kao da ste preopterećeni informacijama kada je u pitanju vaše zdravlje? Ovisno o tome što je trend na internetu, ono što je dobro za vas danas sutra će biti čisto zlo.

AUTOR: IflScience
OBJAVLJENO: 13.05.18 u 07:31
http://bit.ly/2jUbxkK
Konzumiranje masti ne čini vas debelima.           
 
Bez obzira koliko se trudite, ne možete nadoknaditi izgubljeni san tokom vikenda.
 
Ako mislite da ćete od vakcine protiv gripe dobiti gripu, vrijeme je da provjerite vaše izvore takvih informacija.
 
Da li se ikad osjećate kao da ste preopterećeni informacijama kada je u pitanju vaše zdravlje? Ovisno o tome što je trend na internetu, ono što je dobro za vas danas sutra će biti čisto zlo. I s tolikim brojem ljudi koji iznose svoja mišljenja o najnovijim trendovima u ishrani, tjelovježbi, snu i sveukupnoj dobrobiti, teško je znati kome vjerovati, piše Sara Lidberg za IFLScience.
 
Zato je INSIDER razgovarao s četvoricom stručnjaka o nekim najčešćim zdravstvenim mitovima u koje se izgleda više vjeruje nego u druge.
 
Mit: Izgubljeni sati sna se mogu nadokanditi tokom vikenda
 
Jeste li ikad uoči vikenda pomislili kako napokon možete nadokanaditi san kojeg ste propustili tokom haotične radne sedmice? Nadoknađivanje sna zvuči lijepo, ali ne funkcioniše baš na način na koji mislite.
 
''Malo sati sna tokom cijele sedmice praćeno cjelodnevnim spavanjem tokom vikenda nije idealno za dugoročno zdravlje,'' izjavio je stručnjak za san Chris Brantner za INSIDER. Zapravo, iako ćete se u subotu možda osjećati bolje, to vam može praviti probleme tokom ostatka sedmice. Ono što se često dešava jeste da ljudi koji jedva spavaju tokom radnih dana spavaju dokasno subotom i nedjeljom kako bi to pokušali nadokanditi.
 
''Rezultat je taj da ćete teže zaspati nedjeljom uvečer, što vas priprema za užasan ponedjeljak, a da se ne spominje potpuno zbrkan raspored spavanja tokom sedmice,'' objasnio je Brantner. Preporučio je podešavanje vremena za spavanje i vremena za buđenje za sebe, te pridržavanje tog rasporeda tokom sedmice, uključujući i vikende.
 
Mit: Vakcina protiv gripe može uzrokovati gripu
 
Vjerovatno ste ovo čuli od prijatelja koji se ni pod razno ne žele vakcinisati. Ali, izgleda da griješe jer ''vakcina protiv gripe ne može uzrokovati gripu,'' izjavila je dr. Tania Elliott, glavni liječnik u EHE za INSIDER.
 
Vakicnisanje može sadržavati viruse, kaže Elliot, ali oni su deaktivirani i nemaju sposobnost da nas zaraze. Međutim, s obzirom da vakcina protiv gripe može dovesti do potencijalnih nuspojava kao što su bolovi u tijelu i niska temperatura koji se mogu preklapati s određenim simptomima gripe, ljudi često to pogrešno poistovjećuju.
 
''Izuzetno je važno vakcinisati se protiv gripe, što čini ovaj mit štetnim za pojedince i zajednicu", objasnila je Elliot. Centri za kontrolu bolesti preporučuju da se većina ljudi bez olakšavajućih medicinskih okolnosti godišnje vakcinišu za vlastito zdravlje, a i zdravlje javnosti.
 
Mit: Spavanje tokom dana ometa noćni san
 
Nije neuobičajeno čuti ljudi kako kažu da ne biste trebali spavati tokom dana, posebno ako namjeravate prespavati cijelu noć. Ali, istina je da bi popodnevna drijemka mogla biti dobra za vaše zdravlje. Dužina sna je važna.
 
''Ključ za dobar drijemež je ili kratak san od 20 minuta ili spavati 1.5 sat. Ova kratka drijemka održavat će vas u laganom snu, što olakšava buđenje, dok će vam ova duža kroz puni ciklus sna zaista pomoći da se osjećate svježije,'' objasnio je Bratner.
 
Bilo šta kraće ili duže donosi rizik buđenja tokom dubokog sna, što može ostaviti osjećaj iscrpljenosti i pijanosti.
 
Mit: Fizička aktivnost zahtjeva sportska pića
 
Kompanije za sportska pića zarađuju mnogo novca od odraslih i djece koji misle da su im ova pića s visokom razinom šećera potrebna. Ali, istina je da sportska pića nisu dobar način za zaustavljanje žeđi jer imaju puno dodatnih šećera.
 
Dr. Christopher Hollingsworth sa NYC Surgical Associates rekao je za INSIDER kako se ova pića trebaju konzumirati samo kada nam je potrebna energija nakon dugih perioda tjelovježbe (npr. maraton). Ako se osjećate dehidrirano ili ste samo žedni, najbolje bi bilo konzumirati voće i piti vodu.
 
Mit: Ugljikohidrati debljaju                  
 
Unatoč svemu što vam je rečeno, vaše tijelo treba ugljikohirate, jednostavno i jasno. Paul Salter, editor na bodybuilding.com i osnivač Fit In Your Dress rekao je za INSIDER kako su ugljikohidrati primarni izvor energije za naš mozak, srce, nervni sistem i mišiće. Suzdržavanje od ugljikohidrata može može negativno utjecati na raspoloženje, fokus, performanse i oporavak.
 
Umjesto da se bojimo ugljikohidrata, trebali bi se fokusirati na one bogate vlaknima.
 
Mit: Potrebno je imati ishranu s niskom razinom masti kako bi smršali.  
 
Ako su vaše police pune masne i brze hrane, onda čitajte dalje. Ovaj mit je za vas. Konzumiranje masti vas neće učiniti debelim
 
''Ako uzmemo više kalorija nego što ih sagorimo udebljat ćemo se,'' rekao je Salter. Preporučio je uključivanje nezasićenih masti u ishranu kako bi poboljšali energiju, blagostanje, raspoloženje, kognitivnu funkciju, zdravlje srca, rezultate tjelovježe i oporavak.
 
Njegov prijedlog: fokusirati se na konzumiranje zdravih masti u svakodnevnoj ishrani, ali posvetiti pažnju veličinu porcija, jer masti nemaju dvostruko više kalorija u odnosu na proteine i ugljikohidrate.
 
Mit: Brza tjelovježba sagorijeva više masti

Ako se bavite fizičkom aktivnošću bez goriva (ugljikohidrata), vaše tijelo mora koristiti pohranjeno gorivo posebno na nižim intezitetima kada se masti prvenstveno koriste. Stvarnost je da bi trebali jesti prije treninga.
 
''To će pomoći u održavanju mišića, što je od presudnog značaja za povećanje broja kalorija koje se sagore tokom dana, i neizbježno ima pozitivan doprinos na gubitak tjelesne težine'' objasnio je.
 
 
Za Front Slobode prevela Esma Klico