Tjelovježba može spriječiti depresiju bez obzira na dob ili spol

Ovo otkriće je važno jer bi moglo pomoći u ponovnom oblikovanju zdravstvene politike, stavljajući veći naglasak na tjelovježbu kako bi se ublažila depresija na nivou populacije

AUTOR: Quartz
OBJAVLJENO: 13.05.19 u 14:23
http://bit.ly/2W1lO3k
Bez obzira gdje živite, kojeg ste spola i koliko imate godina – tjelovježba može biti prvi korak u borbi protiv depresije.
 
Međunarodni tim naučnika sa Kraljevskog koledža u Londonu dođao je do tog zaključka nakon što je proučavao dokaze skupljane godinama iz cijelog svijeta. Da bi započeli svoj rad, naučnici su tražili bilo kakve prošle studije koje se bave fizičkom aktivnošću i depresijom, što je rezultiralo gomilom rezultata, tačnije više od 13.000 radova. Nakon pažljivog procesa višestepenog pregleda prikupljenih radova, naučnici su zaokružili broj primjenjivih studija na 49, što je obuhvatalo gotovo 267.000 ljudi širom Azije, Evrope, Sjeverne Amerike i Okeanije. Zatim su naučnici započeli svoju meta-analizu, statistički prikaz istraživanja koji uključuje proučavanje određenog broja studija, a zatim kombiniranje rezultata kako bi se dobila jasnija slika onoga što nam govore ti podaci, prenosi QZ.
 
''Prema našem saznanju, ovo je prva studija koja na ovaj način proučava vezu između nivoa fizičke aktivnosti i depresije,'' napisali su naučnici u radu koji je objavljen 24. aprila. ''Rezultati istraživanja pokazuju da se u 49 studija veći nivoi fizičke aktivnosti povezuju s manjom vjerovatnoćom razvoja depresije u budućnosti".
 
Rad je objavljen u časopisu American Journal of Psychiatry i podupire dokaze da ljudi mogu smanjiti rizik od depresije kroz tjelovježbu i kretanje. Ipak, ono što dešava na biohemijskom nivou ostaje misterija za naučnike, pred kojima stoji još posla  kako bi bolje razumjeli šta tačno u fizičkoj aktivnosti može pomoći u sprječavanju depresije. Naučnici uključeni u najnoviju studiju prepostavljaju da fizička aktivnost povećava rast nervnog tkiva i time aktivira naš endokanabinoidni sistem, koji je u prošlosti bio povezan sa euforijom koju izaziva vježbanje.
 
Ovo otkriće je važno jer bi moglo pomoći u ponovnom oblikovanju zdravstvene politike, stavljajući veći naglasak na tjelovježbu kako bi se ublažila depresija na nivou populacije – oko 1 od 10 odraslih u SAD-u suočava se s depresijom u nekom trenutku njihovog života. Tjelovježba također ima i druge pozitivne efekte na zdravlje. Postoje dokazi da fizička aktivnost može pomoći kod srčanih bolesti, dijabetesa i visokog krvnog pritiska.
 
Prošle studije navode da utjecaj fizičke aktivnosti na ublažavanje depresije može varirati u zavisnosti od spola; međutim ova pretpostavka nije potvrđena meta analizom koja je ukazala na to da su efekti fizičke aktivnosti slični za oba spola. Naučnici su također zaključili da je fizička aktivnost imala zaštitne efekte na depresiju kod ljudi svih dobi.
 
U radu se ne navodi da su potrebna dodatna istraživanja kako bi se utvrdilo da li postoji veza između fizičke aktivnosti i rizika od depresije. To je prilično jasno, tvrde autori studije. Umjesto toga, sljedeći koraci su ''procijeniti potrebne minimalne razine fizičke aktivnosti kao i efekte različitih vrsta tjelovježbe na rizik od razvoja depresije'', navodi se u radu.
 
 
Za Front Slobode prevela Esma Klico