Sci Tech, Nauka

Povezanost želje za kaloričnom hranom i nedostatka sna; istraživanje

Istraživanje je učvrstilo pretpostavke o povezanosti nedostatka sna s osjetilnim procesima

Zašto planine na Zemlji ne mogu vječno rasti?

Planine na Zemlji ne mogu rasti mnogo više od Mount Everesta. Uzroci za to su gravitacija i stvaranje klizišta zbog rijeka koje erodiraju planinski materijal.

Jedinci nisu razmaženiji i narcisoidniji od djece koja imaju braću i sestre; istraživanje

Čini se da uobičajene pretpostavke i predrasude o jedincima nisu istinite.

Hrvatska: Arheolozi u Vinkovcima pronašli grobnicu s rimskom kočijom i dva konja

"Kroz nekoliko godina saznat ćemo malo više o obitelji koja je sahranjena na ovom području prije 1.800 godina. No, više nas zanimaju sami konji, odnosno jesu li i oni uzgajani na ovom području ili u nekom drugom dijelu carstva, što će nam otkriti više o statusu i bogatstvu ove obitelji. To ćemo postići surađujući s domaćim i brojnim europskim institutima", rekao je Marko Dizdar, direktor Instituta za arheologiju u Zagrebu.

NASA: Povijesna svemirska šetnja s potpuno ženskim timom zakazana za petak

Svemirska šetnja bi trebala započeti u petak 18. listopada u 13:50 sati po našem vremenu. Prijenos uživo bit će dostupan na NASA TV-u i na NASA-inom službenom YouTube kanalu.

"Današnja djeca...": Negativan stav prema mlađim generacijama posljedica je pogrešnih sjećanja

"Riječ je o tiku pamćenja – uzmete ono što trenutno jeste i namećete to u svojim sjećanjima", objasnio je. "Zato nam se 'propast' čini tako očitom. Imamo malo objektivnih dokaza o tome kakva su djeca prije bila, a osobnih objektivnih dokaza nema nikako. Sve što imamo su sjećanja na koja se možemo osloniti i pristranost koju ona povlače za sobom".

Egipat: Arheolozi pronašli više od 20 drevnih kovčega

Kovčezi su bili poredani jedni iznad drugih u dva reda. Prema jednom medijskom izvješću, dobar dio grobnica u Asasifu datira u kasno razdoblje drevnog Egipta, koje obuhvaća period između 664. i 332. godine prije Krista. Neke od grobnica pripadaju i tzv. 18. dinastiji, koja je vladala Egiptom između 1550. i 1292. godine prije Krista.

Emocionalno zlostavljanje i zanemarivanje dovodi do promjena na mozgu djeteta; istraživanje

Znanstvenici su zaključili da kod djece s PTSP-om i visokim razinama hormona kortizola (hormon stresa) postoji veća vjerojatnost smanjivanja hipokampusa kao posljedica takvog stanja.

Zajednički obiteljski obroci pozitivno utječu na zdravlje i prehrambene navike; istraživanje

Meta-analizom su sintetizirana otkrića 50 istraživanja u kojima je sudjelovalo više od 29.000 ispitanika iz raznih dijelova svijeta i koja su istraživala na koji je način povezana jedna ili više komponenti obiteljskih obroka s prehrambenim navikama i zdravljem djece.

Arheolozi u Pompejima pronašli vrlo realističnu fresku koja prikazuje borbu gladijatora

U Pompejima se u okviru višemilijunskog projekta koji financira Europska Unija vrše opsežna iskopavanja, a arheolozi su odstranili tone krhotina iz davno pokopanih dijelova grada.

Rani ljudi su evoluirali u totalno drugačijim ekosustavima

Kako bi testirali razlike između modernih i drevnih okruženja, znanstvenici su analizirali skup podataka o više od 200 današnjih zajednica afričkih sisavaca i više od 100 fosilnih zajednica koje su živjele u istčnoj Africi tijekom posljednjih 7 milijuna godina, što je vremensko razdoblje koje obuhvaća čitavu evoluciju čovjeka.

Život, ideje i otkrića Isaaca Newtona

Newton je 1669. godine stekao je zvanje magistra umijeća. Naišao je na knjigu Nicholasa Mercatora o metodama rješavanja beskonačnih nizova, što je ponovno potaknulo njegov interes za matematiku. Objavio je traktat De Analysi (O analizi) u kojem je izložio svoje ideje. Njegov traktat zaintrigirao je matematičku zajednicu i naposljetku je postao profesor na Cambridgeu.

Meteorska kiša Orionida 2019: Vrhunac se očekuje 21. - 23. listopada

Ove godine, meteorska kiša Orionida trajat će otprilike od 15. do 29. listopada. Najbolji dani za promatranje bit će 21., 22. i 23. listopada.

Povezanost inteligencije i kontrole nad emocijama sa suicidalnim ponašanjem; istraživanje

Promatrajući pojedince tijekom 40 godina, novo istraživanje je pokazalo da rizik od samoubojstva u kasnijim periodima života ostaje visok kod onih ljudi koji su na testovima inteligencije ranije u životu ostvarili slabije rezultate. S druge strane, ljudi sa slabijom kontrolom nad emocijama imali su veće šanse za poboljšanjem stanja.

Molekula od 2000 atoma na dva mjesta u isto vrijeme; eksperiment

Pomoću složenog eksperimenta znanstvenici uspjeli pokazati dvojnost valova molekule koja se sastoji od 2000 atoma. Riječ je o dosad najvećem i najtežem objektu na kojem je eksperiment s dvostrukim prorezom uspješno proveden.

Znanstvenici pronašli 20 dosad nepoznatih satelita koji kruže oko Saturna

Usporedbom položaja objekata tijekom vremena, tim je utvrdio da se tri pronađena satelita kreću u istom smjeru u kojem se okreće Saturn, dok se 17 ostalih satelita kreće u suprotnom smjeru. Svaki od njih promjera je između 2 i 5 kilometara.