Sci Tech, Nauka

Genetska mutacija kod vinskih mušica kao odgovor na pitanje ljudske dugovječnosti; istraživanje

Izgleda da nas vinske mušice mogu dosta naučiti o dugovječnosti.

Otkrivene nove stanice koje imaju sposobnost zacjeljivanja srca; istraživanje

Ovo je prvi put da su kardiolozi ispitivali mogućnost da bi stanice koje se nalaze izvan srca mogle sudjelovati u njegovom zacjeljivanju i oporavljanju nakon ozljeda.

Nova otkrića o antičkom društvu s grčkog otočića Daskalio

Ovaj otočić je ranije bio dio grčkog otoka Kretos, a vjerojatno je predstavljao neku vrstu svetišta antičkog vremena. Znanstvenici pokušavaju saznati nešto više o kulturi društva koje je na njemu živjelo, posebice u razdoblju od 2600. do 2500. godine prije nove ere.

Resveratrol: Kemikalija u crnom vinu mogla bi zaštititi astronaute od atrofije mišića

Iako su sve životinje koje su živjele u simulaciji gravitacije Marsa izgubile mišićnu masu nakon dva tjedna, one koje su bile na resveratrolu zadržale su sposobnost hvata prednjim i stražnjim udovima – koja inače vrlo brzo opada. Osim toga, dodaci resveratrola doveli su i do značajnog povećanja mišićne težine, veličine mišićnih stanica i zaštite sastava mišića, otkrili su znanstvenici.

Sahara je bila dom nekim od najvećih morskih vrsta; istraživanje

Ovo istraživanje temelji se na radu britanskih ekspedicija u Maliju iz 1980-ih godina tijekom kojih su, između ostalog, otkriveni ogromni oklop kornjače i važna kolekcija fosila.

Prije 200 milijuna godina postojali su krokodili biljojedi

"Neki oblici izumrlih krokodila iz doba mezozoika su slični današnjim krokodilima i bili su primarno mesojedi. Drugi su bili svejedi, a treći isključivo biljojedi", objašnjava Melstrom.

Novi moždani implantat i naočale djelomično vraćaju vid slijepcima

"Zadivljujuće je vidjeti nešto, iako je još uvijek u pitanju samo svjetlost", rekao je Paul Philip, jedan od sudionika istraživanja.

U Mjanmaru pronađeni ostaci neobične ptice stari 99 milijuna godina

"Bizarne proporcije nogu ove ptice pokazuju nepredvidivu evoluciju tih životinja", rekao je Daniel Field, paleontolog za kralježnjake sa Sveučilišta u Cambridgeu

Nova znanstvena teorija uspješno objasnila taloženje soli na dnu Mrtvog mora i u Zemljinoj kori

"Ovdje imamo otkriće koje smatramo vrlo važnim za razumijevanje rasporeda ovih bazena soli, jako čestih pojava u ranijoj povijesti Zemlje", Nadav Lensky, suradnik u istraživanju.

Obnova šuma kao rješenje za klimatske promjene; istraživanje

Najveći potencijal nalazi se u samo šest zemalja: Rusija (151 milijun hektara), SAD (103 milijuna hektara), Kanada (78.4 milijuna hektara), Australija (58 milijuna hektara), Brazil (49.7 milijuna hektara) i Kina (40.2 milijuna hektara).

Povijest Mjeseca u slikama

Ove godine po prvi put je snimljena i "tamna", nevidljiva strana Mjeseca.

Kakadui vole plesati, potvrdilo istraživanje

Analiza videozapisa pokazala je da kakadu Snowball ima 14 različitih plesnih pokreta i čak dvije "koreografije". Ovo ponašanje bi "moglo biti znak kreativnosti", tvrde znanstvenici.

U Švedskoj iskopan vikinški obredni brod za pogrebe

Većina ovakvih grobova datira od željeznog doba, oko 550. godine, ili od doba Vikinga, oko 800. do 1050. godine.

Budućnost korištenja nuklearne energije

Iako je razvoj nuklearne energije zaustavljen u SAD-u te se ukida u Njemačkoj i drugim zemljama, Rusija i Kina, s druge strane, agresivno rade na njenoj ekspanziji. Njihova tržišta mogla bi postati jako unosna za proizvođače novih goriva.

Otkrivanje Alzheimerove bolesti pomoću testa krvi; istraživanje

Da bi se napravili bolji lijekovi, znanstvenicima su potrebne pouzdane metode praćenja i predviđanja tijeka bolesti prije prve pojave simptoma poput promjena u pamćenju.

Tim znanstvenika uspio uspostaviti direktnu komunikaciju između mozgova

Podaci su otputovali iz mozga pošiljatelja preko interneta do mozga primatelja. Rezultati su pokazali da su tri igrača uspješno povezala svoje umove i završili igru bez razgovora i gledanja.