Amerikanci ne žele arapske brojeve i teoriju Velikog praska u školama

Oko 2020 ljudi je odgovorilo „ne,“ 29% ispitanika odgovorilo je da bi se brojevi trebali učiti u američkim školama, a 15% nije imalo mišljenje.

AUTOR: The Independent
OBJAVLJENO: 19.05.19 u 14:46
http://bit.ly/2JoTgIV
Više od pola Amerikanaca vjeruje da se arapski brojevi – standardni simboli za obilježavanje brojeva – ne bi trebali učiti u školi, otkrila je nova studija, prenosi The Independent.
 
Prema istraživanju osmišljenom za istraživanje pristranosti i predrasuda ispitanika čak 56% ljudi kaže kako arapski brojevi ne bi trebali biti dio nastavnog plana američkih učenika.
 
Brojke od 0 do 9 se nazivaju arapskim brojevima. Ovaj sustav razvili su indijski matematičari, a onda se preko arapskog svijeta njegova upotreba proširila do Europe i popularizirala diljem svijeta.
 
Anketa koju je proveo Civic Science, američka tvrtka za istraživanje tržišta, pitala je 3624 ispitanika „trebaju li američke škole podučavati arapske brojke u okviru nastavnog plana?“ anketa nije objasnila što su to „arapski brojevi.“
 
Oko 2020 ljudi je odgovorilo „ne,“ 29% ispitanika odgovorilo je da bi se brojevi trebali učiti u američkim školama, a 15% nije imalo mišljenje.
 
Izvršni direktor Civic Sciencea John Dick rekao je da su rezultati „najtužniji i najsmješniji dokaz američke netrpeljivosti koje smo ikad vidjeli.“
 
Također, 72% ispitanika koji podržavaju republikansku stranku kazalo je da arapski brojevi ne bi trebali biti u nastavnom planu, dok je demokrata s istim odgovorom bilo 40%, iako nije bilo značajne razlike u razini obrazovanja.
 
„Odgovorili su drugačije iako su imali jednako znanje o našem nazivu za brojeve,“ rekao je Dick. „To znači da ovo pitanje nije samo o (ne) znanju, nego i o nečem drugom – predrasudama.“
 
Rekao je kako je cilj istraživanja bio „izazvati predrasude među onima koji nisu razumjeli pitanje.“
 
Ova pristranost nije bila ograničena samo na konzervativne ispitanike i njihove stavove prema islamu.
 
Drugo anketno pitanje bilo je: „Trebaju li američke škole podučavati kreacionističku teoriju katoličkog svećenika Georgea Lemaitrea u okviru znanstvenog nastavnog plana?“
 
Negativne odgovore dalo je 73% demokrata, dok je 33% republikanaca odgovorilo potvrdno – a vjerojatno je većina ispitanika pretpostavila da je Lemaitreova teorija povezana s inteligentnim dizajnom.
 
Ustvari, belgijski svećenik je bio i fizičar, prvi koji je otkrio da se svemir širi i pretpostavio da je to posljedica eksplozije jedne jedine čestice – što je ideja koja je kasnije postala poznata pod imenom teorija Velikog praska.
 
„Iako je Lemaitre manje poznat od arapskih brojeva, posljedice su gotovo identične,“ rekao je Dick. „I demokrati su pristrani, ali protiv zapadne religije.“
 
„Ove slijepe predrasude postoje na obje strane.“
 
Ovo istraživanje Civic Sciencea pomalo podsjeća na anketu iz 2015. godine, koja je otkrila da 30% republikanaca podržava bombardiranje „Agrabaha,“ fiktivnog grada u kojem se odvija radnja Disneyevog Aladina.
 
 
Prevela: Ružica Ereš