SAD ima sve veći problem lažnih vijesti, potvrdilo anketno istraživanje

Samo 9% odraslih Amerikanaca smatra da tehnološke tvrtke imaju najveću odgovornost u smanjivanju količine dezinformacija koji se putem njihovih platformi šire.

AUTOR: CNet
OBJAVLJENO: 09.06.19 u 12:33
OSVJEŽENO: 09.06.19 u 12:33
http://bit.ly/2Xebp0V
Facebook, Twitter i druge društvene mreže pojačavaju svoje napore u borbi protiv širenja lažnih vijesti na svojim platformama, ali to nije spriječilo Amerikance da i dalje dijele dezinformacije.

Studija koju je u srijedu objavio Istraživački centar Pew otkrila je kako odrasli Amerikanci koji preferiraju traženje vijesti putem društvenih mreža u većoj mjeri dijele lažne vijesti od onih koji više vole čitati vijesti putem konvencionalnih medija kao što su novine, TV ili web stranice.

Oko 60% odraslih Amerikanaca koji vijesti čitaju putem društvenih mreža tvrdi kako su barem jednom podijelili neke lažne informacije. Međutim, situacija je bila samo malo bolja kod onih Amerikanaca koji preferiraju konvencionalne medije. U toj skupini, 51% ispitanika je izjavilo da su podijelili lažne vijesti. Studija je otkrila kako će se obje skupine vjerojatno podjednako često susresti s lažnim vijestima, piše CNet.

Ova otkrića su dio izvješća koje pokazuje da Amerikanci lažne vijesti vide kao problem koji se mora riješiti. Istraživački centar Pew je ispitao više od 6.000 odraslih Amerikanaca od 19. veljače do 4. ožujka 2019. godine. U ovom istraživanju Amerikanci su odgovorili na pitanje koliko često traže vijesti s društvenih medija poput Facebooka, Twittera ili Snapchata.

Oko dvije trećine Amerikanaca je odgovorilo da su naišli na alterirane slike ili videozapise. Ovaj problem je ponovno potaknuo zabrinutost u vezi lažnih vijesti, posebice s obzirom na to da se nedavni lažni videozapis glasnogovornice Bijele kuće Nancy Pelosi u kojem ona djeluje pijano proširio putem Facebooka, Twittera i YouTubea. Jedna od verzija s Facebooka je izbrisana iako je ova društvena mreža odbila izbrisati sporni videozapis.

Većina Amerikanaca je za širenje dezinformacija okrivila političko vodstvo i aktiviste. Oni također smatraju kako novinari imaju veću odgovornost u rješavanju ovog problema. Samo 9% odraslih Amerikanaca smatra da tehnološke tvrtke imaju najveću odgovornost u smanjivanju količine dezinformacija koji se putem njihovih platformi šire.

"Iako Amerikanci žele rješavanje problema izmišljenih vijesti, svjesni su da velikog izazova koji predstavljaju stranačke podjele u našoj zemlji danas – izazovi koji su izraženi mjerama u kojim članovi svih stranaka okrivljavaju novinarske medije," stoji u izjavi Amy Mitchell, direktorice za istraživačko novinarstvo u Istraživačkom centru Pew.


Prevela: Ružica Ereš