F1: Lewis Hamilton pobjednik VN Španije

Buran je bio start utrke. Hamilton je dobro startao, ali Vettel još bolje. Krenuo je Nijemac s unutarnje strane i uspio proći. Iza njih vodila se druga Mercedes-Ferrari bitka. Bottas je bio brži od Kimija Raikkonena pa ga je uspio proći, a usporenog Kimija je krenuo prestići i Max Verstappen. Bottas i Raikkonen su se dotaknuli, a to je Ferrarijevog vozača lansiralo u Verstappena. Izletili su obojica iz prvog zavoja nakon dodira, obojici je puknuo ovjes te je njihova utrka bila završena.

AUTOR: GP1
OBJAVLJENO: 14.05.17 u 18:44
OSVJEŽENO: 14.05.17 u 18:44
http://bit.ly/2XhTp5I
Lewis Hamilton, vozač tima Mercedes, pobjedio je u utrci za Veliku nagradu Španije i smanjio zaostatak za Vettelom na samo 6 bodova. Lider u generalnom poretku Ferrarijev vozač Sebastian Vettel bio je drugi a Daniel Ricciardo, tim Red Bull, utrku je završio na trećem mjestu. Vozači koji su izborili mjesto na pobjedničkom podiju jedini su završili utrku u istom krugu, četvrtoplasirani Perez već je imao zaostatak od punog kruga.

Force Indijini vozači Sergio Perez i Esteban Ocon ostvarili su sjajno četvrto i peto mjesto. Odličan rezultat upisao je i Renaultov vozač, Nico Hulkenberg, sa šestim mjestom. Sedmo mjesto pripalo je Toro Rossovom Carlosu Sainzu, a sjajno osmo mjesto za svoj Sauber ostvario je Pascal Wehrlein. Krug osvajača bodova zatvaraju Daniil Kvjat i Hassov vozač Romain Grosjean.

 1    Hamilton    Mercedes    66    1h 35:56.497
 2    Vettel    Ferrari                 66    + 0:03.490
 3    Ricciardo    Red Bull      66    + 1:15.820
 4    Perez    Force India         65    + 1 Lap
 5    Ocon    Force India          65    + 1 Lap
 6    Hulkenberg    Renault    65    + 1 Lap
 7    Sainz    Toro Rosso         65    + 1 Lap
 8    Wehrlein    Sauber          65    + 1 Lap
 9    Kvyat    Toro Rosso          65    + 1 Lap
10    Grosjean    Haas            65    + 1 Lap
11    Ericsson    Sauber          64    + 2 Laps
12    Alonso    McLaren           64    + 2 Laps
13    Massa    Williams           64    + 2 Laps
14    Magnussen    Haas        64    + 2 Laps
15    Palmer    Renault            64    + 2 Laps
16    Stroll    Williams              64    + 2 Laps
         Bottas    Mercedes          38    Engine
         Vandoorne    McLaren     32    Accident
         Verstappen    Red Bull     1    Accident Damage
         Raikkonen    Ferrari          0    Accident Damage

Tijek utrke:

Buran je bio start utrke. Hamilton je dobro startao, ali Vettel još bolje. Krenuo je Nijemac s unutarnje strane i uspio proći. Iza njih vodila se druga Mercedes-Ferrari bitka. Bottas je bio brži od Kimija Raikkonena pa ga je uspio proći, a usporenog Kimija je krenuo prestići i Max Verstappen. Bottas i Raikkonen su se dotaknuli, a to je Ferrarijevog vozača lansiralo u Verstappena. Izletili su obojica iz prvog zavoja nakon dodira, obojici je puknuo ovjes te je njihova utrka bila završena, piše Ivan Pavić za GP1.hr.

U metežu prvog zavoja problema su imali Fernando Alonso i Felipe Massa. Španjolac je napravio potez s unutarnje strane na Brazilca, a Williamsov vozač je išao dosta široko. Dotaknuo je Alonsa koji je izletio u šljunak, ali se uspio vratiti na stazu na 11. mjesto. Massi je, s druge strane, probušena guma.

Na samom vrhu je bilo ugodno za Vettela koji je nakon samo jednog kruga sagradio prednost od dvije sekunde. Tu prednost povećavao je postepeno pa je nakon sedam krugova imao prednost od dvije i pol sekunde nad Hamiltonom te osam i pol sekundi nad Bottasom. U tim trenucima Ricciardo je držao četvrto mjesto s velikih 13 sekundi zaostatka za vodećim.

Najveću bitku na stazi su vodili Sainz i Magnussen. Izmjenjivali su se za osmo mjesto, ali Danac je sigurno odbijao napade Španjolca. Sjajno peto i šesto mjesto držali su Force Indijini vozači Sergio Perez i Esteban Ocon.

Hamilton je nakon 10. kruga počeo ozbiljnije napadati Vettela. Međutim, Nijemac se nije dao. Razlike među njima bile su manje od desetinke sekunde, a trkaći inženjeri obiju momčadi su svojim vozačima davali instrukcije da pritišću do samih granica svojih mogućnosti.

Prvi u boks je ušao Fernando Alonso. Već u 13. krugu je krenuo u potencijalni undercut stavivši na svoji bolid soft gume. Time je tražio bolju poziciju na stazi u odnosu na Grosjeana i Sainza. Međutim, Magnussen i Sainz su odmah krug kasnije ušli u boks. Danac i Španjolac su u istom trenutku pušteni iz boksa, a Sainz je pokušao s desne strane proći Magnussena. Međutim, Magnussen se nije dao i izgurao je Sainza na travu. Sve su zabilježili suci koji su odlučili istražiti taj incident.

U tim trenucima je Vettel već počeo sustizati posljednjeg Massu, a Hamilton se približio ispod dvije sekunde zaostatka.

Vettel je u 15. krugu ušao u boks i prešao na mekane gume. Hamilton je u tim trenucima preuzeo vodstvo, a Vettel je zapeo pri izlasku iz pit-lanea iza Ricciarda. Hamilton je odmah postavio najbrže vrijeme, ali na svu sreću za Ferrari, Vettel je brzo riješio Ricciarda i onda je on preuzeo najbrže vrijeme utrke.

Hamilton je nakon Vettelovog ulaska u boks imao prednost od 20 sekundi. Međutim, nije ulazio u boks i njegova prednost se lagano topila. Ipak, inženjeri su mu govorili da ostane na stazi kako bi si stvorili priliku kasnije u utrci.

Što se tiče istrage oko Magnussena i Sainza, potvrđeno je kako suci nisu ništa sporno vidjeli u tom incidentu.

Vettel je do 21. kruga smanjio prednost na 13 sekundi. Odmah je pozvan Hamilton u boks i stavljene su mu srednje tvrde gume. Medium gume su navodno po dvije sekunde sporije po krugu, ali Mercedes se odlučio ranije riješiti obveze da moraju voziti i na tim gumama. U Red Bullu su se odlučili na isto pa je Ricciardo u 22. krugu otišao u boks po iste gume.

Dvoboj za prvo mjesto tada je pao na Vettela i Bottasa. Nijemac je imao zaostatak od pola sekunde, a Bottas je imao zadatak što više zadržati Vettela kako bi pomogao Hamiltonu.

U 25. krugu je Vettel konačno prestigao Bottasa i to na kakav način! Vettel je na startno-ciljnom pravcu krenuo s desne strane. Bottas je to primjetio u retrovizoru i krenuo zatvarati tu stranu. Međutim, Vettel je naglo krenuo lijevo, Bottas je htio to blokirati, ali to je bio savršeni lažnjak Vettela koji je opet otišao desno. Bottas više nije mogao mijenjati pravac, a Vettel je (djelomice i po travi) prestigao Finca.

U 27. krugu u boks je otišao i Bottas, također na medium gume.

U 33. krugu, ponovno je u boks ušao Alonso. Španjolac je morao ići na medium gume.

Na stazi u tim trenucima nije bilo većih dvoboja. Hamilton i Vettel održavali su razmak između sebe koji se kretao oko sedam, sedam i pol sekundu. Jedini nazovi dvoboj bio je između Magnussena i Sainza za 9. mjesto.

U 35. krugu na stazu je stupio Virtualni sigurnosni automobil. Massa je na startno-ciljnom pravcu pretjecao Vandoornea, ali Belgijac ga nije vidio na ulasku u prvi zavoj i doslovno se zabio u Brazilca. Massa je na svu sreću za njega nastavio dalje, ali je Vandoorneu puko ovjes i završio je svoju utrku u šljunku. Neki vozači su iskoristili VSC kako bi obavili prolazak kroz bokseve. Potom je otkriven i timski radio između Vandoornea i njegovih inženjera gdje je Belgijac jasno priznao svoju krivnju.

Dva kruga poslije je VSC prestao na stazi, a odmah je Hamilton ušao u boks. Prešao je na mekane gume i praktički je krenuo konačni obračun. Vettel je odmah popratio i svojim ulaskom u boks, a Nijemac je morao preći na srednje tvrde gume. Nijemac je na stazu izašao poravnan sa Hamiltonom i došlo je do dodira u prvom zavoju. Britanac je morao ići široko, a Vettel je uspio zadržati svoju prednost.

Hamilton se potom žalio  preko timskog radija kako je imao prednost, a Vettel ga je izgurao. Bilo kako bilo, do kraja utrke nas je čekao veliki okršaj. Razmak između njih bio je manji od sekunde, a Hamilton je imao brže gume na svom bolidu. Pitanje je jedino bilo, može li Hamilton na softu ići do kraja.

U 39. krugu iz utrke je iznenađujuće ispao Bottas. Dim je bio vidljiv na njegovom bolidu, a brzo su reagirali i redarstvenici s vatrogasnim aparatom. Bottas je izlazio sa uzbrdice u prvom sektoru i jednostavno je ostao bez snage. Najviše je tu profitirao Ricciardo koji se popeo na treće mjesto.

Vodeći dvojac je u tim trenucima zapeo u prometu, a Hamilton je imao malo više sreće pri tim prolascima. Uspio je zadržati zaostatak od pola sekunde i mogao je krenuti u lov nakon izlaska iz prometa.

U 44. krugu Hamilton je konačno uspio proći Vettela, a do kraja je ostalo 22 kruga. Vettel je na timski radio javio kako nije imao šanse braniti poziciju, ali inženjeri su ga podsjetili kako će Britanac vrlo vjerojatno potrošiti svoje gume.

Wehrlein je imao jako dobar rezultat. Držao je sedmo mjesto, ali je na ulasku u boks promašio granicu ulaska i zaradio je 5 sekundi kazne.

Hamilton je uspio održavati razmak između sebe i Vettela. Taj razmak je bio oko dvije i pol sekunde, a kako se utrka primicala kraju, nije izgledalo kako Hamilton gubi ritam. Vettel i njegovi inženjeri razgovarali su i o ‘planu c’, ali na stazi se malo toga mijenjalo.

Tek je zanimljiva činjenica da je prvi dvojac za puni krug dostigao četvrtoplasiranog Pereza. To je značilo kako su samo tri vozača u istome krugu utrke – Hamilton, Vettel i Ricciardo. Međutim, niti Ricciardo nije bio daleko. Imao je zaostatak za Hamiltonom od čak minute.

Već 5 krugova prije kraja postalo je jasno kako Vettel nema šanse za pobjedu. Hamilton je uspio zadržati svoju prednost kroz najkritičnije razdoblje i mirno je kontrolirao utrku do kraja.

Wehrlein je u tim trenucima uspio pokriti kaznu od 5 sekundi i imao je priliku uzeti osmo mjesto.

Magnussen na 11. mjestu do kraja utrke nije ostao jer je imao probušenu gumu u dodiru sa Kvjatom i morao je odustati krug prije kraja. Potom su Rusu sa pit-walla poručili da pritisne i da zatvori zaostatak za Wehrleinom kako bi dobili priliku za još napredovanje za još jedno mjesto.

Na vrhu, kako je već rečeno, nije bilo promjena i Lewis Hamilton je došao do svoje druge pobjede ove sezone.