F1: Hamilton najbrži na VN SAD - Mercedesu četvrta konstruktorska titula u nizu

Hamiltonu nedostaje 9 poena za titulu, što znači da mu je dovoljno i peto mjesto u utrci za Veliku nagradu Meksika sljedećeg vikenda

AUTOR: Ivan Pavić
OBJAVLJENO: 23.10.17 u 08:54
http://bit.ly/2Xgf7XN
Lewis Hamilton u Mercedesu pobjednik je Velike nagrade SAD-a. Britanac je na stazi u Austinu slavio ispred Ferrarijevog dvojca Sebastiana Vettela na drugom te Kimija Raikkonena na trećem mjestu.

Iako je kroz cilj prošao treći, Maxu Verstappenu u Red Bullu ipak nije pripala ta pozicija. Nizozemac je u posljednjem krugu prošao Raikkonena, ali pritom je izašao sa staze. Suci su mu nakon utrke dodijelili pet sekundi kazne i Verstappen je morao izaći iz cooling rooma gdje nakon utrke ide prva trojka.

Verstappen je na kraju završio četvrti, a peto mjesto uzeo je Valtteri Bottas. Šesto mjesto zauzeo je Force Indijin Esteban Ocon, a sjajno sedmo mjesto pripalo je Carlosu Sainzu u njegovoj prvoj utrci za Renault. Krug osvajača bodova zatvorili su Sergio Perez, Williamsov Felipe Massa i Daniil Kvjat u Toro Rossu.

Hamilton i Bottas su svojim rezultatima na ovoj utrci Mercedesu osigurali četvrti konstruktorski naslov prvaka zaredom, piše Ivan Pavić za GP1.hr.

Ispod tablice pročitajte tijek utrke.

  1 Hamilton Mercedes 56 1h 33:50.993
  2 Vettel Ferrari 56 + 0:10.143
  3 Raikkonen Ferrari 56 + 0:15.779
  4 Verstappen Red Bull 56 + 0:16.768
  5 Bottas Mercedes 56 + 0:34.967
  6 Ocon Force India 56 + 1:30.980
  7 Sainz Renault 56 + 1:32.944
  8 Perez Force India 55 + 1 Lap
  9 Massa Williams 55 + 1 Lap
10 Kvyat Toro Rosso 55 + 1 Lap
11 Stroll Williams 55 + 1 Lap
12 Vandoorne McLaren 55 + 1 Lap
13 Hartley Toro Rosso 55 + 1 Lap
14 Grosjean Haas 55 + 1 Lap
15 Ericsson Sauber 55 + 1 Lap
16 Magnussen Haas 55 + 1 Lap

Alonso McLaren 24 Engine
Ricciardo Red Bull 14 Engine
Wehrlein Sauber 5 Accident Damage
Hulkenberg Renault 3 Retired

Tijek utrke:

Start utrke bio je sjajan, što smo i očekivali. Vettel je sjajno krenuo sa drugog mjesta i probio se ispred Hamiltona. Prije prvog zavoja pokušao je Britanac to zatvoriti, ali Ferrarijev vozač je imao unutrarnju liniju i prošao je na vodeće mjesto. Dobar start imao je i Ocon koji je prešao Raikkonena, ali Finac je vratio svoju poziciju do kraja kruga.

Dobar start je imao i McLarenov Fernando Alonso te Verstappen koji je do trećeg kruga već bio u bodovima. U tim trenucima najveću borbu su vodili Daniel Ricciardo i Bottas za treće mjesto. U nekoliko zavoja su išli kotač uz kotač, ali Finac u Mercedesu je zadržao svoje mjesto.

U petom krugu borba je krenula i za vodeće mjesto. Hamilton je skinuo nekoliko desetinki i ušao je u doseg DRS-a vodećem Vettelu. Samo krug kasnije, Hamilton je na kočenju nakon stražnje ravnine uspio proći Vettela. Odmah se pokazalo koliko Britanac ima više brzine pa je već do startno-ciljne ravnine sagradio prednost od osam desetinki.

Do 10. kruga situacija na stazi se pomalo smirila. Hamilton je sagradio prednost od dvije sekunde pred Vettelom, Ricciardo se morao odmaknuti od Bottasa zbog potrošnje guma, a Verstappen je grabio naprijed iz kruga u krug. Najveća borba na stazi u tom trenutku bila je između Masse i Pereza i to za 10. mjesto.

Međutim, pomalo pritajeno, dobre krugove je slagao Raikkonen koji je uhvatio priključak i ušao unutar sekunde zaostatka za Ricciardom.

Na kraju 12. kruga Raikkonen je uspio proći Ricciarda, ali samo zato jer je Australac otišao u boks. Njegove gume bile su potrošene i ne bi mogao dugo braniti poziciju od jurećeg Raikkonena.

Problema s gumama imao je i drugoplasirani Vettel. Preko timskog radija javljao je kako ima blistering na prednjim gumama, a koliko su mu gume bile potrošene pokazalo se na vremenima. Naime, u tom periodu je Bottas od njega bio brži i po osam desetinki po krugu

Dobra vremena je nakon pitstopa radio i Ricciardo, ali u 16. krugu njegove nade u dobar rezultat su se rasplinule. Nakon prolaska stražnjom ravninom njegov motor se jednostavno ugasio i morao je parkirati svoj bolid pokraj staze.

U 17. krugu u boks je ušao i Vettel. On je sa ultramekanih pomalo iznenađujuće prešao na najtvrđu dostupnu komponentu ovaj vikend – soft. Na mekanim gumama vozili su Alonso i Ocon, očito očekujući kako će ih ta guma dovesti do kraja bez još jednog zaustavljanja u boksu.

Dva kruga kasnije u boksu je bio i Bottas koji je također prešao na mekane gume. Istu komponentu uzeo je i vodeći čovjek utrke – Lewis Hamilton. Međutim, Vettel je prije toga složio nekoliko dobrih krugova pa je bio na samom repu Hamiltonu pri izlasku iz bokseva. Međutim, nije ga uspio proći.

Nakon ulaska Raikkonena u boks, na vodeće mjesto zasjeo je Verstappen koji još nije bio u boksu i to zbog činjenice da još nije bio u boksu. Hamilton ga je međutim sustizao i uspio ga je prestići u 23. krugu, ali izuzetno oprezno kako ne bi došlo do kontakta.

U 25, krugu u boks je ušao Verstappen. Prešao je na soft gume i zasjeo na peto mjesto. U istom krugu je utrka bila završena i za Alonsa. Vidjelo se kako je jako spor te kako ga ostali vozači prestižu olako. Ubrzo je Španjolac javio kako ima problem s motorom, a s pit-walla  su mu poručili da odustane od kruga i dođe u boks.

Verstappen je nakon pitstopa bio najbrži vozač na stazi. Redovito je postavljao najbrže krugove, a zaostatak za Hamiltonom skidao je i više od sekunde po krugu.

Dramatično je bilo i na pit-wallu Force Indije. Ocon je bio ispred Pereza, a Sainz u Renaultu je polagano sustizao Meksikanca. Perez je zbog toga tražio od momčadi da ga puste ispred Ocona, uz obećanje da će vratiti poziciju Francuzu na kraju utrke. Međutim, inženjeri su mu rekli tek kako trebaju više kontrole potrošnje guma jer isto radi i Ocon.

To se obilo o glavu Force Indijinim inženjerima. Sainz je uz pomoć DRS-a stigao Pereza, a onda ga u sjajnoj borbi kotač uz kotač u seriji zavoja prošao i ugrabio sedmo mjesto.

Zahuktalo se u to vrijeme i na samom vrhu. Raikkonen je u 35. krugu stisnuo gas i ušao unutar sekunde zaostatka za Bottasom. U isto vrijeme, kao jureći vlak stizao je i Red Bull Maxa Verstappena koji je došao na samo dvije sekunde zaostatka za Raikkonenom.

Međutim, pomalo iznenađujuće je Nizozemac otišao u boks. Na stazu je izašao na supersoftu. Taktika Red Bull je bila tada biti na setu svježih guma ako ostali budu morali još jednom u boks. U Ferrariju su morali odmah reagirati pa su pozvali Vettela koji je također prešao na supermekane gume. Međutim, Nizozemac mu je bio na samom repu, ali ne zadugo.

Nakon dugog lova, Raikkonen je uspio proći Bottasa. To je odradio u 42. krugu i to na kočenju na kraju stražnje ravnine. Kimi je dolazio iz daleka i iskoristio Bottasovu grešku koji je otišao preduboko na kočenju. No, muke za Finca u Mercedesu nisu završile jer ga je u tom periodu sustizao i drugi vozač u crvenom bolidu i to tempom od sekunde po krugu.

U 48. krugu došlo je do nesvakidašnjeg sudara. Sauberov Marcus Ericsson i Haasov Kevin Magnussen maknuli su se Vettelu koji ih je prolazio za puni krug. U trenutku kada se Danac maknuo, Ericsson je htio iskoristiti rupu i proći. Međutim, Magnussen je to zatvorio, a onda je Šveđanin udario u njega i Magnussen se izvrtio. Cijeli incident su odlučili istražiti suci, a na kraju su odlučili kazniti Sauberovog vozača.

U 51. krugu Vettel je uspio proći Bottasa. Na ulasku u prvi zavoj obilazili su vozače za puni krug i to je Nijemac odlučio iskoristiti. Krenuo je u napad s vanjske strane, a tamo se nalazio Stoffel Vandoorne. Međutim, Vettel se uspio provući kroz ušicu igle i zauzeti treće mjesto.

Bottas je tada pao pod pritisak Maxa Verstappena, a Nizozemac je uspio proći u 53. krugu. Opet na kočenju na kraju stražnje ravnine je Finac otišao malo dublje i Verstappen je krenuo u napad te nakon serije zavoja uspio proći i zauzeti četvrto mjesto. Krug prije je Raikkonen propustio Vettela koji je potom zasjeo na drugo mjesto.

Raikkonen je u posljednja dva kruga pao pod pritisak Verstappena. Nizozemcu su iz boksa javili kako u zadnjem krugu ima jednu jedinu šansu, a bilo je jasno kako će Verstappen probati na kočenju na kraju stražnje ravnine. Međutim, Finac se tamo sjajno obranio i izgledalo je kako je sve gotovo. Međutim, Max je nastavio pritiskati i nekoliko zavoja prije kraja ugurao se Raikkonenu s unutarnje strane i prošao ga te tako u posljednjem krugu došao do trećeg mjesta.

Međutim, nakon utrke je uslijedio još jedan šok. Pet sekundi kazne za Verstappena koji je prilikom prestizanja izašao sa staze. Tako je na kraju ipak treće mjesto pripalo Kimiju Raikkonenu, a Verstappen se vratio na treće mjesto.

Na kraju krajeva, Lewis Hamilton završio je svoju dominaciju u Austinu. Bio je najbrži na svim treninzima, kvalifikacijama, a na kraju i u utrci.