Koju glazbu ljudi slušaju u automobilu i zašto?

Među tri najpoznatije pjesme među vozačima su Bohemian Rhapsody grupe Queen iz 1975. godine, Ed Sheeranov Shape of you iz 2017. i poznati hit u izvedbi benda The Proclaimers – 500 miles.

AUTOR: Hypebot
OBJAVLJENO: 29.06.19 u 11:25
MONTHLY_RATE_LIMIT_EXCEEDED
Udobnost automobila oduvijek je ljudima omiljeno mjesto za slušanje glazbe, čemu pridonosi rast streaming usluga i popularnost radija.

Što to ljudi slušaju u svojim automobilima i zašto?

Mnogi ljudi imaju osjećaj da glazba puno bolje zvuči kada su na dugotrajnom putu u svom automobilu, što im daje izvrsnu priliku da poslušaju i najnovije aktuelne hitove, i stare pjesme koje se puštaju na radiju.
 
Internet stranice koje omogućavaju reprodukciju glazbe omogućile su pristup velikom broju pjesama bez korištenja hardvera poput CD-ova, USB-ova i slično. Bez obzira na to iz kojeg razloga slušamo glazbu, ona definitivno igra veliku ulogu u vožnji.

Nedavno istraživanje o glazbenim preferencijama aktivnih vozača pokazuje da 58% ispitanika sluša glazbu u automobilu samo zato što vole glazbu, piše Hypebot. Drugi kažu da u automobilu puštaju glazbu jer vole pjevati, a uz to imaju osjećaj da im putovanje traje kraće. Gotovo četvrtina ispitanika navodi da im glazba pomaže da ostanu usredotočeni tijekom vožnje.

Unatoč procvatu aplikacija i internet stranica preko kojih možemo reproducirati glazbu, za više od polovicu ispitanika izvor glazbe bio je radio. Više od 35% tvrdi da nikada ne mijenjaju radio stanicu, usprkos dosadnim reklamama, dok 44% kaže da prelistavaju stanice kako bi pronašli najbolje pjesme. Iznenađujuće je da samo 20,6% ispitanika mijenja stanicu kada pjesme prekinu reklame.

Među tri najpoznatije pjesme među vozačima su Bohemian Rhapsody grupe Queen iz 1975. godine, Ed Sheeranov Shape of you iz 2017. i poznati hit u izvedbi benda The Proclaimers – 500 miles. Među najomraženijim pjesmama bile su pjesme Baby Justina Bienbera, Gangam Style, i popularni hit Britney Spears Baby One More Time.

Iako imamo svoje omiljene pjesme, većina nas ih ne sluša uvijek. Oko 60% vozača kaže da rijetko mogu slušati jednu te istu pjesmu tijekom vožnje. Naravno, što se duže vozimo, manje nam se čini da se pjesme vrte u krug. No, jednom kada čujemo omiljenu pjesmu, ne želimo je prestati slušati dok ne dođemo na odredište. Ako vam se dogodi da ostanete u autu i pustite da pjesma završi kada ste već stigli na destinaciju, dijelite naviku sa 75% ispitanika koji su priznali da to rade.

Osim vlastitih automobila, glazbu slušamo i u taksiju ili Uberu. Razlika je jedino to što u tuđem automobilu nemate slobodu mijenjanja radio stanica. Čak i kada vozač pusti vrlo iritantnu pjesmu, više od tri četvrtine putnika ne bi se usudilo žaliti. Neki kažu da čak uživaju u otkrivanju nove glazbe tijekom ovakvih vožnji.

Istraživanje je također pokazalo da 83,7% putnika izjavilo da pjevuše dok slušaju glazbu na radiju, a 14,9% je priznalo da pjevaju samo kada su sami u automobilu.

U borbi između pjevača pod tušem i onih u automobilu, pobjednici su oni koji pjevaju u automobilima. Samo 21,8% ljudi je reklo da pjeva pod tušem.

Rezultati također ukazuju na to da glazba ne odvlači pozornost vozača, a gotovo 80% ispitanih kaže da zbog glazbe nikada nisu izgubili kontrolu nad vozilom, propustili zeleno svjetlo ili skretanje zbog glazbe. Činjenica da glazba nije faktor koji ometa vozače je važna, budući da postoje mnogi faktori koji ometaju vožnju, poput tipkanja na telefonu, pričanja ili briga o djeci koja se voze u automobilu.

Mnoga nova vozila sada imaju ugrađene vlastite sustave za zabavu, koji se povezuju s internetom i vozačima omogućuju pristup velikom broju aplikacija. U automobilu je moguće uživati u nizu platformi za reprodukciju glazbe, bez upotrebe AUX ili Bluetooth veze. To su aplikacije poput Spotifya kojima ovaj sustav omogućuje pristup.

Sve više automobila danas ima ugrađene DAB radio uređaje, što nam daje mnoštvo opcija koje FM uređaji ne nude. Manji broj njih dolazi sa CD playerima, a stručnjaci predviđaju još veći pad ove tehnologije u novim automobilima. Automobilska industrija, dakle, gravitira prema već spomenutim streaming uslugama.

U svakom slučaju, ne postoji ništa što upućuje na pad popularnosti slušanja glazbe u autu. Postavlja se pitanje, na koji način ćemo uživati u glazbi kada tehnologija još više napreduje?


Prevela: Ružica Ereš