Isplati se biti ljubazan: Kako ljubaznost doprinosi poboljšanju odnosa na radnom mjestu

Ljubaznost vjerojatno nije prva stvar koja vam padne na pamet kada razmišljate o poslu. No, sve više tvrtki prepoznaje da je ona jednako važna za kulturu tvrtke kao komunikacija ili suradnja. Dobrota prema drugima potiče lučenje serotonina i oksitocina – hormone povezane sa srećom. Istraživanja također pokazuju da ljudi koji su inače ljubazni i dobri imaju znatno niže razine hormona stresa, kortizola.

AUTOR: Positive News
OBJAVLJENO: 30.11.19 u 18:55
http://bit.ly/33wfzV3
Ljubaznost vjerojatno nije prva stvar koja vam padne na pamet kada razmišljate o poslu. No, sve više tvrtki prepoznaje da je ona jednako važna za kulturu tvrtke kao komunikacija ili suradnja. Dobrota prema drugima potiče lučenje serotonina i oksitocina – hormone povezane sa srećom. Istraživanja također pokazuju da ljudi koji su inače ljubazni i dobri imaju znatno niže razine hormona stresa, kortizola.

Sada i poslovni svijet počinje to primijećivati. "Mi smo mali, blizak tim, a pokazati zaposlenicima da je rukovodstvu stalo do njih je zaista motivirajuće", kaže Alex Spencer, direktorica marketinga u tvrtki Prezzybox. Njihovi zaposlenici potaknuti su da čine dobro jedni drugima, a šef Zak Edwards često ih počasti ručkom i potiče raniji završetak smjene petkom.

Spencer je brzo osjetila prednosti takvog radnog mjesta. Primanje poklona i čestitki za rođendan, iako joj je to bio tek drugi radni dan u tvrtki, učinilo je da se odmah osjeća kao dio tima. Dobila je i veliku podršku od menadžera kad se jedan od članova njene obitelji razbolio.

"Mislim da ovakav pristup proizlazi iz činjenice da je u pitanju obiteljski biznis", kaže ona za Positive News. "Mnogo je vjerojatnije da ćemo htjeti ostati zaposlenici tvrtke ako nas se tretira s poštovanjem. Promet osoblja je stvarno nizak i ne postoji jaka hijerarhija – svi smo dobri jedni prema drugima i kao rezultat toga, osjećamo se poštovano i cijenjeno".

Ljubazniji pristup na radnom mjestu dio je pokreta B Corp: poduzeća koja uravnotežuju svrhu i profit i koja su zakonski dužna razmotriti utjecaj svojih odluka na radnike, kupce, dobavljače i okoliš.

Većina tvrtki upoznata je s ključnim pokazateljima uspješnosti, ali neki stručnjaci sada tvrtkama preporučuju da implementiraju i pokazatelje za ljubaznost i dobrotu. To bi moglo uključivati razvijanje politike ljubaznosti, redovito praćenje iskustva zaposlenika o međusobnoj ljubaznosti na radnom mjestu i timsko pregledavanje rezultata.

U nastavku donosimo četiri načina kako postati bolji prema svojim radnim kolegama i kolegicama.

Razgovor licem u lice

Ostavite svoje mobitele po strani i razgovarajte sa svojim kolegama. Ukoliko radite na daljinu ili kao freelancer, pokušajte pronaći vrijeme za povezivanje sa suradnicima ili kolegama.

Napravite "raspored" za ljubaznost

Stvorite rutinu da činite dobre stvari za ljude oko vas, bilo da ćete pomoći nekom od kolega u pripremi prezentacije ili da ćete nešto očistiti.

Udjeljujte komplimente

Prečesto nam se događa da nam se kaže samo kada učinimo nešto pogrešno; dajte svojim kolegama do znanja kada vas njihov rad oduševi.

Pružite podršku

Ako je netko od vaših kolega pod pritiskom ili prolazi kroz stresno razdoblje, ponudite da mu na neki način olakšate, obavite neki zadatak za njega ili mu donesite nešto za pojesti.