Rolling Stones Rock: NASA nazvala kamen na Marsu po legendarnom bendu

"Ime Rolling Stones Rock je savršeno", rekla je Lory Glaze, direktorica NASA-inog odjela za planetarne znanosti u Washingtonu. "Dio NASA-ine politike je podijeliti naš rad i dostignuća s raznovrsnom publikom. Kad smo saznali da će Stonesi održati koncert u Pasadeni, shvatili smo da bi odavanjem počasti ovom bendu bio zabavan način za doprijeti do velikog broja obožavatelja diljem svijeta".

AUTOR: NASA Jet Propulsion Laboratory
OBJAVLJENO: 23.08.19 u 14:42
Desetljećima ljudi diljem cijelog našeg planeta uživaju u glazbi benda The Rolling Stones. Sada se njegov utjecaj proteže sve do Marsa. Tim koji stoji iza NASA-ine misije InSight nazvao je kamen na Marsu upravo po ovom bendu – Rolling Stones Rock.

Članove benda ova vijest je oduševila: "Kakav predivan način za proslaviti turneju 'Stones No Filter' u Pasadeni. Ovo je definitivno prekretnica u dugoj i bogatoj povijesti našeg benda. Veliko hvala svima iz NASA-e što ste ovo učinili".

Ovaj kamen, nešto veći od loptice za golf, zakotrljao se za otprilike 1 metar potkraj prošle godine kada se InSight spuštao na Mars. Na slikama koje je snimio sljedećeg dana mogu se vidjeti tragovi kretanja utisnuti u žarko crvenu boju tla. U pitanju je najveće pomjeranje kamena koje je NASA dosada zabilježila prilikom slijetanja svemirskih letjelica na drugi planet.

Ovu vijest objavio je glumac Robert Downey Junior u na stadionu Rose Bowl u Pasadeni prije nego što je legendarni bend održao koncert, stoji u izvješću na službenoj stranici.

InSight misiju vodi NASA-in Jet Propulsion Laboratory, koji se nalazi nedaleko od Rose Bowl stadiona u Pasadeni. Geolog Matt Golombek pomogao je NASA-i u organizaciji svih misija slijetanja na Mars od 1997. godine, a zajedno sa svojim timom znanstvenika prebrojava stijene i procjenjuje sigurnost potencijalnih mjesta za slijetanje sondi. "Vidio sam puno kamenja na Marsu tijekom svoje karijere. Ovaj se možda neće naći u mnogim znanstvenim radovima, ali je definitivno jedan od najmoćnijih".

Službene znanstvene nazive mjesta i objekata diljem Sunčevog sustava – uključujući asteroide, komete i lokacije na planetama – može odrediti samo Međunarodna astronomska unija. Međutim, znanstvenici koji rade na NASA-inim misijama i sondama na Marsu, dali su velikom broju stijena i drugim geološkim značajkama puno neslužbenih nadimaka. Iako je ime Rolling Stones Rock neformalni naziv, pojavljivat će se na radnim mapama Crvenog planeta.

Svoje robotske misije na Marsu NASA će iskoristiti kako bi se pripremila za potencijalne ljudske misije na ovom planetu. Uz ponovno slijetanje na Mjesec, NASA-in program Artemis sljedeći je korak kada su u pitanju ljudske misije. Riječ je o širem pristupu NASA-e u istraživanju Mjeseca i Marsa koji bi na brz i održiv način trebao omogućiti istraživanje Mjeseca i omogućiti sljedeći "veliki skok" čovječanstva na Mars.