Pozitivni efekti glazbe na učenje

Svaki student i učenik ima svoj način učenja. Na primjer, neki uče dok slušaju glazbu, dok drugi preferiraju mirnije okruženje. Neki radije uče tijekom jutra, a nekima je ugodnije učiti noću jer su tada najaktivniji. Ako želite promijeniti svoje navike učenja, zašto ne biste uzeli glazbu kao svog saveznika?

AUTOR: Vents Magazine
OBJAVLJENO: 08.12.19 u 19:23
OSVJEŽENO: 08.12.19 u 19:23
http://bit.ly/2sQyrBg
Svaki student i učenik ima svoj način učenja. Na primjer, neki uče dok slušaju glazbu, dok drugi preferiraju mirnije okruženje. Neki radije uče tijekom jutra, a nekima je ugodnije učiti noću jer su tada najaktivniji.

Ako želite promijeniti svoje navike učenja, zašto ne biste uzeli glazbu kao svog saveznika? Vents Magazine donosi pet načina na koje glazba pomaže pri učenju.
 
  1. Pomaže vam nositi se sa stresom i tjeskobom

Glazba pomaže studentima i učenicima nositi se sa stresom i tjeskobom. Slušanje pjesama potiče lučenje hormona dopamina i endorfina. Dopamin je neurotransmiter koji je odgovoran za prijenos signala na živce, stanice i mozak. Dakle, jedan od njegovih učinaka je smanjenje razina kortizola (hormona stresa) te uzrokovanje osjećaja radosti, opuštenosti ili sreće.

S druge strane endorfini stvaraju oksitocin koji daje energiju tijelu. Hormoni i neurotransmiteri pomažu oslobađanju od stresa i anksioznosti.
 
  1. Poboljšava koncentraciju i raspoloženje

Kao što smo već rekli, glazba može poboljšati raspoloženje pojedinca. Neki smatraju da nas glazba može ometati pri učenju jer nas primjerice pjesma može potaknuti da je otpjevamo, no zapravo, slušanje glazbe može poboljšati vašu koncentraciju.

Glazba iznenađujuće pozitivno utječe na raspoloženje, rad srca i krvni tlak. Zbog pozitivnog utjecaja na hormonalni balans pomaže tijelu i umu da se osjećaju mirno, usredotočeno i opušteno. Naravno, sve pjesme i sve vrste glazbe ne djeluju na isti način. Obično pjesme s blagim melodijama i tempom pomažu da se bolje koncentriramo.

Na primjer, poželjno je slušati akustične, R&B, pop, country, spiritualne i meditativne melodije, a glasne i ritmične rock žanrove možda je bolje izbjegavati, jer ispuštaju snažne zvučne valove koji mogu poremetiti koncentraciju.
 
  1. Poboljšava pamćenje i retenciju (zadržavanje pamćenja)

Prema riječima doktorice Mashe Godkin, glazba može stimulirati obje hemisfere mozga. U skladu s tim, ona maksimizira sposobnost pojedinca da nauči i poboljša svoje pamćenje. Studija pokazuje da neutralna glazba može poboljšati kognitivne performanse i pomoći ljudima da se koncentriraju na učenje. Pojačavanje memorije se ne finalizira preko noći, nego postepeno dok se tijelo i um navikava na rutinu.

Osim glazbe, možemo se savjetovati i s nastavnikom koji također može biti od pomoći kada je u pitanju učenje. Savjetovanje i sa kolegama također može biti korisno posebice kada nam se nakupi previše gradiva.
 
  1. Pomaže izdržati dugotrajno učenje

Neki studenti i učenici piju energetska pića ili kavu. Takvi napitci mogu privremeno potaknuti um da budemo budni cijeli noć, ali ne pomažu u zadržavanju memorije. Umjesto da se oslanjate na ova pića, zašto ne biste probali zamijeniti ih glazbom?

Dugotrajno učenje nerijetko je jako zamorno. Ponekad može biti uzročnik glavobolje, poremećaja spavanja ili migrena. Ako imate neki od ovih problema, razmislite ozbiljno o uvođenju glazbe u vašu studentsku rutinu. Slušanjem različitih pjesama pomaže vam da ostanete fokusirani i opušta živce. Natjerat će vas da budete budniji. To je prirodan način odupiranja pospanosti i stresu. Također će vam pomoći da ostanete usredotočeni tijekom iscrpljujućeg dugog učenja.
 
  1. Trenira mozak i živce

Slušanje glazbe važna je vježba za mozak, kojemu se time daje zadatak da obrađuje zvučne signale. Tako mozak razvija corpus callosum, mrežu živaca koja povezuju dvije hemisfere mozga. Također, ovo pozitivno utiče na kontrolu motorike i prostornu koordinaciju. Zvučni valovi izazivaju stvaranje moždanih delta, theta, alfa i beta valova.

Ako imate za cilj poboljšati mentalne vještine, trebali biste slušati pjesme koje mozak tjeraju da stvara beta valove. Njihova frekvencija je u rasponu od 12 do 38 Hz. Ovi zvučni valovi pozitivno utječu na tok vaših misli dok slušate glazbu.


Prevela: Ružica Ereš