'Hemijska operacija' po prvi put izvedena na ljudskim embrionima

Eksperimenti su provedeni na laboratorijskim embrionima sa ciljem uklanjanja bolesti pod nazivom beta-talasemija, što je nasljedni krvni poremećaj koji može izazvati slabost, umor i dovesti do abnormalnih krvnih ugrušaka.

AUTOR: Independent
OBJAVLJENO: 29.09.17 u 13:44
Naučnici su izvršili ''hemijsku operaciju'' na ljudskim embrionima kako bi iz istih po prvi put uspješno uklonili bolest.

Istraživači na Univerzitetu Sun Yat-sen u Kini su koristili tehniku pod nazivom bazno editovanje kako bi reprogramirali grešku u jednoj bazi u našem genetskom kodu, piše Independent.

U studiji, objavljenoj u časopisu Springer, autori su napisali: ''Beta-talasemija je globalni zdravstveni problem uzrokovan mutacijama u genu HBB.''

''Među ovim mutacijama, mutacije HBB – 28 (A>G) su jedne od tri najčešće mutacije kod bolesnika sa beta-talsemijom u Kini i jugoistočnoj Aziji.''

''Isparavljanje ove mutacije u ljudskim embrionima može spriječiti širenje bolesti na buduće generacije, te izliječiti anemiju.''

Tim je uredio jedan od ''osnovnih gradivnih blokova DNK'' – četiri baze adenina, citozina, guanina i timina (A, C, G i T), izvijestio je BBC.

Kombinacije ove četiri baze u suštini ukazuju na to kako ljudsko tijelo funkcioniše.

Krvi poremećaj beta-talsemija uzrokovan je promjenom jedne baze u genetskom kodu.

Pomoću baznog uređivanja, istraživači su promijenili G na A kako bi uklonili krvni poremećaj.

Bazno uređivanje, koje je po prvi put primjenio profesor sa Harvarda David Liu je nova tehnologija uređivanja genoma koja omogućuje nepovratnu modifikaciju gena unutar organizama.

On je nazvao ovaj proces ''hemijskom hirurgijom''.