Kako najbolje preboliti prekid, prema naučnicima

Istraživanje prati 24 ispitanika, u dobi između 20 i 37 godina, koji su izašli iz veze koja je trajala nešto manje od tri godine. Podijeljeni su u četiri grupe koje su se fokusirale na jedan od tri pomenuta mehanizma plus kontrolna grupa

AUTOR: Indy100
OBJAVLJENO: 01.04.19 u 07:17
MONTHLY_RATE_LIMIT_EXCEEDED
Kao što svaki ABBA-in fan zna, prekidi u najboljem slučaju mogu biti grozni, a u najgorem užasavajući.
 
Ljudi već stoljećima pokušavaju pronaći savršeni recept kako preboliti prekid. Neki se okreću novim hobijima, drugi se zaokupiraju poslom, a ostali jednostavno nađu nekog drugog.
 
Ali, ako se ne želite upisati na Harvard kako bi shvatili da možete bolje, poput Reese Witherspoon u filmu Plavuša s Harvarda, nauka ima odgovor.
 
Naučnici sa Univerziteta Missouri-St. Louis analizirali su tri strategije koje ljudi koriste kako bi nastavili sa svojim životima nakon prekida.
 
Istraživanje prati 24 ispitanika, u dobi između 20 i 37 godina, koji su izašli iz veze koja je trajala nešto manje od tri godine. Podijeljeni su u četiri grupe koje su se fokusirale na jedan od tri pomenuta mehanizma plus kontrolna grupa, prenosi Indy100.
 
Prvoj grupi je rečeno da razmišljaju negativno o svojim bivšim partnerima. Drugoj da prihvate ono što se dogodilo i priznaju ljubav koju osjećaju za tu osobu. Treća se fokusirala na stvari koji nisu bile povezane s njihovim bivšim, kao što su drugi ljudi. Četvrtoj grupi nije bila dodijeljena nikakva metoda posebno.
 
Od sudionika je zatim zatraženo da popune upitnik, a tim je mjerio njihovu emocionalnu privrženost bivšim partnerima.
 
Istraživački tim je utvrdio kako su se svi tri strategije funkcionisale, ali uz određena ograničenja. Osjećanja prve grupe prema bivšim partnerima nisu bila toliko jaka, ali su bili lošije raspoloženi. Druga grupa se nije osjećala nimalo bolje, a njihova osjećanja prema bivšim se nisu promjenila. Treća grupa osjećala se sretnijima, ali taj pristup nije promjenio to koliko su bili zaljubljeni u svoje bivše partnere.
 
Studija je pokazala da se nijedna od ovih metoda ne treba smatrati dugoročnim rješenjima, jer se vremenom istroše, ali bi trebale olakšati taj proces.
 
Uostalom, preboliti prekid znači promjeniti način razmišljanja, za šta je potrebno vrijeme. Glavni autor, profesorica Sandra Langeslag izjavila je za časopis TIME: ''Regulacija ljubavi ne radi kao prekidač koji se može paliti i gasiti. Da bi napravili trajnu promjenu, vjerovatno bi trebali regulisati svoje ljubavne osjećaje redovito.''
 
Ali, sastavljanje popisa negativnih stvari o vašem bivšem partneru, koliko ih se možete sjetiti jednom dnevno, može biti efikasno, savjetovala je Langeslag, dodajući kako bi vam u početku moglo biti gore od toga, ali da će taj osjećaj s vremenom nestati.
 
Dakle, nažalost nema brze popravke za slomljeno srce.
 
Za Front Slobode prevela Esma Klico