Mliječni put se vjerojatno sudario s patuljastom galaksijom Antlia 2

Na temelju modela koje je istraživački tim izradio, moguće je da se sudar između Antlie 2 i Mliječnog puta dogodio prije nekoliko stotina milijuna godina.

AUTOR: Extreme Tech
OBJAVLJENO: 16.06.19 u 11:39
MONTHLY_RATE_LIMIT_EXCEEDED
Astronomi predviđaju da će se naša galaksija sudariti s Andromedom. Srećom, imamo nekoliko milijardi godina da se pripremimo za to. Međutim, Mliječni put ima povijest sudara s drugim galaksijama. Nova analiza sugerira kako se naša galaksija vjerojatno sudarila s nedavno otkrivenom patuljastom galaksijom Antlia 2.

Znanstvenici su otkrili ovu malu galaksiju krajem 2018. godine u orbiti Mliječnog puta. Ova galaksija je neobična zbog jako male gustoće. Iako je slične veličine kao satelitska galaksija Veliki Mageljanov oblak, raspršenija je od njega oko 10.000 puta. Kako tvrdi tim s Instituta za tehnologiju u Rochesteru, trenutno stanje galaksije Antlia 2 i zbunjujuće mreškanje na vodikovom disku Mliječnog puta (koji je otkriven prije desetak godina) moglo bi se objasniti sudarom dviju galaksija. Naravno, sudar će imati daleko gore posljedice za galaksiju Antlia 2.

Koristeći se podacima Gaia satelita Europske svemirske agencije, znanstvenica Sukanya Chakrabarti i njen tim izračunali su prethodna kretanja ove male galaksije. Na temelju modela koje je tim izradio, moguće je da se sudar između Antlie 2 i Mliječnog puta dogodio prije nekoliko stotina milijuna godina.

Galaksije često zamišljamo kao guste, sjedinjene objekte popunjene zvijezdama. Međutim, galaksije se većinom sastoje od praznog prostora. Kada dođe do 'sudara' dviju galaksija, najvjerojatnije neće doći do stvarnog sudara primjerice dviju zvijezda. Umjesto toga, gravitacijska interakcija može odbaciti zvijezde daleko u svemir ili uzrokovati da zvijezda 'migrira' iz jedne galaksije u drugu. Oblaci prašine i plina također se mogu međusobno stopiti što može uzrokovati nastanak nove zvijezde.

Mliječni put je još uvijek gotovo isti kao i prije sudara s galaksijom Antlia 2, piše Extreme Tech. Međutim, manja galaksija je uništena zbog gravitacije svog većeg susjeda. To objašnjava njenu sadašnju raspršenost. Tim je ove modele iskoristio i za isključivanje opasnosti dugog mogućeg kandidata za spomenuto mreškanje u našoj galaksiji: patuljaste galaksije Strijelac. Model nije ustanovio moguće prošle sudare između Strijelca i Mliječnog puta.

Znanstvenici se nadaju da će proučavanjem Antlie 2 i njezine orbite otkriti nešto o prirodi tamne tvari, misteriju svemira koji još dugo nećemo razumjeti.