Resveratrol: Kemikalija u crnom vinu mogla bi zaštititi astronaute od atrofije mišića

Iako su sve životinje koje su živjele u simulaciji gravitacije Marsa izgubile mišićnu masu nakon dva tjedna, one koje su bile na resveratrolu zadržale su sposobnost hvata prednjim i stražnjim udovima – koja inače vrlo brzo opada. Osim toga, dodaci resveratrola doveli su i do značajnog povećanja mišićne težine, veličine mišićnih stanica i zaštite sastava mišića, otkrili su znanstvenici.

AUTOR: Sky News
OBJAVLJENO: 19.07.19 u 14:52
Kemikalija u crnom vinu poznata kao resveratrol, mogla bi biti rješenje za sprječavanje slabljenja mišića astronauta u uvjetima niže gravitacije na Marsu, pokazalo je novo istraživanje.

Resveratrol je prirodna kemijska tvar koja se nalazi u grožđu i borovnicama na koju su se znanstvenici Sveučilišta Harvard fokusirali tijekom ovog znanstenog istraživanja. Otkrili su da bi resveratrol mogao očuvati mišićnu funkciju i ublažiti mišićnu atrofiju u uvjetima koji oponašaju gravitaciju na Marsu, prenosi Sky News.

Budući da gravitacija na Marsu ima jačinu svega 40% Zemljine, astronauti koji bi dugo vremena proveli na Crvenom planetu mogli bi imati zdravstveni problem zbog smanjenja mišića. Ono bi bilo posljedica smanjenog korištenja mišića.

Atrofija mišića je gotovo trenutna posljedica u svemirskim letovima, a istraživanja provedena tijekom posljednjih pedeset godina pokazala su da astronauti mogu izgubiti i do 20% svoje mišićne mase nakon manje od dva tjedna u mikrogravitaciji.

Kako bi se to spriječilo, astronauti koji žive i rade na Međunarodnoj svemirskoj stanici moraju vježbati i po nekoliko sati dnevno. No, čak i u tom slučaju mnogi od njih se na Zemlju vrate dosta slabiji i po povratku moraju ići na dugotrajne rehabilitacije.

Međutim, to neće biti dostupna opcija za prve astronaute koji odu na Mars pa znanstvenici pod pokroviteljstvom NASA-e analiziraju postoji li neki dodatak prehrani koji bi mogao pomoći u zaštiti njihove mišićne mase.

Tim je ponovio tehniku koju je koristio tijekom testiranja uvjeta gravitacije Marsa na štakorima i miševima, navodi se u njihovom radu koji je objavljen u časopisu Frontiers of Physiology.

"Prije se oponašanje niže gravitacije postizalo vješanjem miševa za rep", rekla je Marie Mortreux, jedna od znanstvenica koja je radila na ovom istraživanju. "Iako je bio učinkovit, ovaj pristup imao je niz problema poput smanjenog protoka krvi i iskrivljavanja kralježnice".

"Kako bismo izbjegli te probleme i držali životinje u vodoravnom i vjerojatno ugodnijem položaju, ugradili smo drugačiji, prilagođeni pojas za ovjes", objasnila je dr. Mortreux.

Testirano je dvadesetak muških miševa i štakora. Pola njih je živjelo u uvjetima normalne gravitacije, a pola u uvjetima gravitacije na Marsu. Također, pola životinja primila je resveratrol, a pola nije.

"Nakon pedeset godina ljudskih misija u niskoj Zemljinoj orbiti, znanstvenici imaju relativno dobro razumijevanje učinaka mikrogravitacije na ljudsko tijelo. Ipak, posljedice djelomične gravitacije i dalje su velika nepoznanica", rekla je Mortreux.

"Ovo istraživanje naglašava to da bi prirodni spojevi mogli biti od ključnog značaja za održavanje ljudskog zdravlja na dužim svemirskim putevima, do Mjeseca ili Marsa", zaključila je znanstvenica.