Otkrivene nove stanice koje imaju sposobnost zacjeljivanja srca; istraživanje

Ovo je prvi put da su kardiolozi ispitivali mogućnost da bi stanice koje se nalaze izvan srca mogle sudjelovati u njegovom zacjeljivanju i oporavljanju nakon ozljeda.

AUTOR: Interesting Engineering
OBJAVLJENO: 21.07.19 u 10:57
Znanstvenici su otkrili poseban tip stanice, nazvan Gata6+ makrofag perikardne šupljine, koji bi mogao pomoći u liječenju ozlijeđenih srca, pokazalo je istraživanje na miševima.

Oni su otkrili prethodno neidentificiranu staničnu populaciju koja ima sposobnost liječenja ozlijeđenih srca. Stanice su pronađene u perikardnoj tekućini oko srca.

Istraživanje su vodili doktori znanosti Paul Kubes, Justin Deniset i Paul Fedak. Pronađenu stanicu nazvali su Gata6+ makrofag perikardne šupljine, a pokazalo se da ona kod miševa može pomoći u zacjeljivanju srca nakon ozljeda, prenosi Interesting Engineering.

Iste stanice pronađene su i u perikardu ljudi koji imaju ozljede srca. Znanstvenici vjeruju da to potvrđuje da ove stanice mogu postati temelj za nove oblike liječenja ljudi s bolestima srca. Poznato je da ljudsko srce ima dosta ograničenu sposobnost zacjeljivanja. Stoga ne čudi da su bolesti srca među najvećim uzročnicima smrti na svijetu.

"Naše otkriće ove nove stanice otvorit će vrata novim oblicima liječenja i dati nadu milijunima ljudi koji pate od različitih bolesti srca. Uvijek smo znali da se srce nalazi u vrećici ispunjenoj čudnom i nepoznatom tekućinom. Sada znamo da je ova perikardna tekućina bogata regenerativnim stanicama. Ove stanice mogle bi razriješiti misterij oporavka i regeneracije novog srčanog mišića. Mogućnosti za nova istraživanja i inovativne terapije su jako važna, ali i uzbudljiva za znanstvenike", rekao je Fedak, profesor na odjelu kardiologije.

Ono što je najimpresivnije, znanstvenici su uspjeli identificirati ovu stanicu za manje od tri godine, koliko je prošlo od njene identifikacije kod miševa do njene identifikacije kod ljudi. To je jako brz vremenski period za prijelaz iz laboratorijskih i životinjskih modela na ljude. Oni se sada nadaju da će istraživanje prijeći na višu razinu kroz koju bi se ispitivale mogućnosti oporavka i regeneracije ljudskog srca.

Novi program zasnivat će se na traženju lijekova koji bi mogli poboljšati oporavak srca. Istraživanje će podržati brojne kanadske medicinske organizacije poput Zaklade za srčane i moždane udare, Instituta za istraživanje zdravlja, Programa za istraživanja i Nacionalnih instituta za zdravlje.

Cijelo istraživanje i njegove rezultate možete pročitati u medicinskom časopisu Immunity.