Novi Zeland: Pronađeni fosilni ostaci pingvina koji je mogao dostići prosječnu ljudsku visinu

AUTOR: Mental Floss
OBJAVLJENO: 15.08.19 u 13:49
Pingvini su poznati po svom simpatičnom izgledu, no da i danas postoje u svom divovskom izdanju iz epohe paleocena, možda i ne bi imali takvu reputaciju. Kako piše The Guardian, nedavno je na Novom Zelandu otkriven fosil nove vrste ovih ogromnih prapovijesnih pingvina, a znanstvenici kažu da je u pitanju vrsta pingvina visina prosječnog odraslog čovjeka.

Pronađeni fosil ukazuje na to da je ova ptica, nazvana Crossvallia waiparensis, bila visine 160 centimetara, a težila je čak 79 kilograma. Usporedbe radi, carski pingvini (trenutno najveća i najteža vrsta pingvina na svijetu) mogu dostići težinu od 40 kilograma i narasti do 112 centimetara visine.

Ova prapovijesna ptica lutala je našim planetom otprilike prije 66 do 56 milijuna godina – ubrzo nakon masovnog izumiranja dinosaura i morskih gmazova koji su vjerojatno bili njeni glavni prirodni neprijatelji, piše Mental Floss.

Fosilizirane kosti nogu ove ptice je na novozelandskom Južnom otoku pronašao Leigh Love koji se amaterski bavi paleontologijom. Tim znanstvenika iz muzeja Canterbury iz Novog Zelanda i Prirodoslovnog muzeja Seckenberg iz Njemačke je samo iz tih fosiliziranih ostataka uspio procijeniti visinu i masu ovog pingvina i utvrditi da je riječ o dosad nepoznatoj vrsti. Velike kosti nogu ukazuju na to da se ova životinja daleko više od današnjih pingvina oslanjala na svoja stopala prilikom plivanja.

U odnosu na današnje pingvine, Crossvallia waiparensis je divovska vrsta, no ona ipak nije među najvećim pingvinima iz ovog razdoblja. Kada su gmazovi mesožderi počeli nestajati iz svjetskih oceana, otvorio se prostor za nastanak novih grabežljivaca poput ovih pingvina. Primjerice, procjenjuje se da je vrsta Kumimanu biceae težila oko 100 kilograma; vrsta Palaeeudyptes klekowakii težila je čak 115 kilograma, a mogla je narasti do nevjerojatnih 196 centimetara.