Na sjeveru Tihog oceana pronađena nova vrsta kitova - Berardius minimus

"Već na prvi pogled smo primijetili da su dosta manji, tamniji te da imaju kraći 'kljun' u usporedbi s poznatijim vrstama Berardius kitova", rekao je voditelj istraživanja Tadasu K. Yamada.

AUTOR: IFLScience
OBJAVLJENO: 06.09.19 u 12:12
Japanski kitolovci već dugo godina opisuju rijetku vrstu kljunastog kita koji pliva samo u vodama sjevernog Tihog oceana. Pod nadimkom Kurotsuchikujira – crni Bairdov kljunasti kit – ova životinja već dugo je neuhvatljiva znanstvenicima, a nova analiza pronađenih uginulih primjeraka otkrila je da je zaista u pitanju posebna vrsta kitova, nazvana Berardius minimus.

Ovi kitovi pretežno plivaju duboko u oceanu, do čak 3 kilometra dubine, zbog čega ih je jako teško pronaći i proučavati. U sjevernom dijelu Tihog oceana i susjednim vodama sada je utvrđeno postojanje dviju vrsta Berardius kitova. Uz ovu novootkrivenu vrstu tu je i nešto poznatiji Berardius Bairdii.

Nova vrsta po prvi put je opisana u časopisu Scientific Reports. Znanstvenici su pronašli četiri uginula primjerka – tri u blizini Hokaida (Japan) i jedan koji je pronađen još 1943. godine u blizini Aljaske, a trenutno se nalazi u zbirci Nacionalnog prirodoslovnog muzeja u SAD-u. Sva četiri "razlikovala su se od svojih srodnika" po morfologiji (obliku tijela), osteologiji (strukturi skeleta) i molekularnoj filogeniji (fizičkim i genetskim karakteristikama).

Iako se karakteriziraju kao crni, znanstvenici su primijetili da postoje određene varijacije u boji koje su uglavnom rezultat ožiljnog tkiva. Stoga su se fokusirali na njihovu veličinu, koja se pretežno kreće oko 6 metara, što je za 4 metra kraće od bairdiija. Minimusi imaju i karakterističan, dosta kraći kljun, a primijećene su i razlike u sastavu lubanje i kostura. Detaljnija DNK analiza pokazala je sličnosti svojstvene samo primjercima pronađenim u blizini Hokaida i Alanaske (Aljaska), piše IFLScience. To je zasad sve što je poznato o ovoj vrsti.

"Postoji još mnogo toga što ne znamo o njima", rekao je znanstvenik Takashi F. Matsuishi. "Još ne znamo kako izgledaju odrasle ženke. Postoje i pitanja koja se odnose na razmnožavanje ove vrste. Nadamo se da ćemo proširiti naše znanje".

U ovom dijelu svijeta kitovi se ponekad nazivaju i Karasu, što znači vrana. Znanstvenici kažu da nisu sigurni jesu li Karasu i Kurotsuchikujira jedna vrsta, ili postoji možda i treća, zasad nepoznata, vrsta.