U Australiji pronađeni fosilizirani ostaci pterosaura stari oko 90 milijuna godina

AUTOR: The Guardian
OBJAVLJENO: 05.10.19 u 12:27
Paleontolozi su u Queenslandu pronašli fosilizirani dio kostura nove vrste pterosaura koji je mogao letjeto preko kontinenata. Pterosaur je imao raspon krila od četiri metra, a pretpostavlja se da je živio prije 90 milijuna godina.

Pronađen je u željeznoj rudi u blizini grada Wintona, a nazavn je Ferrodaco lentoni – ili "Butchov željezni zmaj" – u čast bivšeg gradonačelnika Wintona, Grahama "Butcha" Lentona, koji je umro 2017. godine.

Fosil je pronašao lokalni poljoprivrednik iste te godine. Riječ je o najcjelovitijem pronađenom uzorku kosti pterosaura pronađen Australiji; a pronađeni su dijelovi lubanje, kralježaka i krila.

"Bio bi veličanstven prizor", rekla je Adele Pentland, glavna autorica rada o pronađenim ostacima, objavljenog u časopisu Scientific Reports. "Imao je raspon krila od četiri metra, što je daleko veće u usporedbi s današnjim pticama".

"Iako nismo pronašli cijeli lubanju, pronašli smo većinu dijelova, a uspjeli smo pronaći i 40 zuba i dva fragmenta na nalazištu. Vjerojatno je hodao na četiri noge i izgledao dosta drugačije od bilo koje životinje koju imamo danas", kazala je znanstvenica . "Nekako je zastrašujuće kad pomislite da su im glave bile nesrazmjerno velike, imali su lubanje od nekih 60 cm".

Pentland je rekla kako su elementi otkrića iznenadili znanstvenike. Na temelju specifičnih oblika na gornjoj i donjoj čeljusti znanstvenici su rekli kako je genetski bliska jednom prethodno pronađenom primjerku u Engleskoj, prenosi The Guardian.

"Otkrili smo da je ovaj pterosaur u bliskom srodstvu s nedavno pronađenim u Engleskoj, što nas je malo iznenadilo. Vidimo obrazac jer su se mogli vrlo lako kretati diljem svijeta".

Mali prednji zubi fosila i ostale "jedinstvene karakteristike zuba" ga razlikuju kao posebnu vrstu, a u pitanju je jedan od posljednjih preživjelih članova grupe Anhanguera.

Odluka da ova vrsta dobije ime po bivšem gradonačelniku je oblik odavanja počasti Butchu Lentonu kao zagovorniku jačanja turističkih potencijala Queenslanda, uključujući muzej Age of Dinosaurs, projekte za obnovljive izvore energije kao i kulturne programe u ovom malom, odvojenom gradu.