Voyager 2 poslao prve podatke nakon izlaska iz heliosfere

Pet novih objavljenih istraživanja daju pojedinosti o informacijama jednog od pet instrumenata Voyagera 2 koji još uvijek rade. Među njima su senzor magnetskog polja, dva instrumenta za otkrivanje energetskih čestica i još dva instrumenta koji proučavaju plazmu. Među važnim zaključcima je to da neke čestice iz heliosfere prolaze kroz pomalo poroznu granicu u međuzvjezdani prostor. Drugo otkriće pokazuje da je magnetsko polje u području neposredno izvan granice heliosfere paralelno s magnetskim poljem unutar nje.

AUTOR: Big Think
OBJAVLJENO: 07.11.19 u 11:03
OSVJEŽENO: 07.11.19 u 11:03
Nakon više od 40 godina od lansiranja, NASA-in svemirski brod Voyager 2 poslao je nazad neprocjenjive informacije iz svemira. To je tek druga svemirska letjelica koja je prošla heliosferu – mjehurić koji stvaraju vjetrovi koji struje sa našeg Sunca i koji nas štite od međuzvjezdane radijacije.

Nova istraživanja koja su znanstvenici objavili potvrđuju da Voyager 2 sada putuje kroz tzv. međuzvjezdani medij – područje između zvijezda. Unatoč tomu što se to odvija oko 17 milijardi kilometara od Zemlje, znanstvenici su uspjeli zbog promjene gustoće plazme uspjeli utvrditi da je letjelica prešla u spomenuto područje. Podaci koje je odaslao instrument za mjerenje vala plazme na brodu Voyager pokazali su prijelaz iz vruće plazme niske gustoće u hladniju plazmu visoke gustoće kakva je u međuzvjezdanom prostoru. To je također uočeno i na letjelici Voyager 1, prvoj koja je uspjela preći u međuzvjezdani prostor 2012. godine.

Profesor fizike na Caltechu, Ed Stone, znanstvenik koji je radio na projektu Voyager, istaknuo je značaj onoga što su ove dvije sonde otkrile znanstvenicima: "Sonde Voyager nam pokazuju na koji način Sunce komunicira sa stvarima koje ispunjavaju većinu prostora između zvijezda u Mliječnom putu", rekao je u priopćenju za javnost. "Bez ovih novih podataka iz Voyagera 2, ne bismo znali je li ono što smo vidjeli u slučaju Voyagera 1 karakteristično za čitavu heliosferu ili je specifično samo za mjesto i vrijeme kada je ona prešla".

Pet novih objavljenih istraživanja daje pojedinosti o informacijama jednog od pet instrumenata Voyagera 2 koji još uvijek rade. Među njima su senzor magnetskog polja, dva instrumenta za otkrivanje energetskih čestica i još dva instrumenta koji proučavaju plazmu, piše Big Think.

Sonde Voyager 1 i 2 lansirane su 1977. godine i zajedničkom su putanjom letjele do Jupitera i Saturna kada su se razišle. Voyager 2 je kod Saturna promijenio svoju putanju tako da leti blizu Urana i Neptuna. Voyager 1, brža sonda, trenutno se nalazi na otprilike 22 milijarde kilometara udaljenosti od našeg Sunca. Voyager 2 je udaljen oko 18 milijardi kilometara od Sunca.