Znanstvenici snimili novu fotografiju središta Mliječnog puta pomoću MWA teleskopa

Uz to što su ponudili novi prikaz središta naše galaksije, znanstvenici su također otkrili ostatke 27 masivnih zvijezda koje su eksplodirale u supernovama na kraju svojih života. Ove zvijezde morale su biti osam ili više puta masivnije od našeg Sunca prije svojih dramatičnih eksplozija koje su se dogodile prije više tisuća godina. Veliki broj tih ostataka otkriven je već ranije, ali ovaj teleskop potencijalno može uhvatiti ostatke koji su dosta stariji i udaljeniji od onih za koje već znamo.

AUTOR: Tech Explorist
OBJAVLJENO: 22.11.19 u 19:06
Znanstvenici su nedavno snimili novu fotografiju središta Mliječnog puta koristeći teleskop Murchison Widefield Array (MWA) koji se nalazi u Australiji. Slika pokazuje kako bi ljudi vidjeli našu galaksiju kada bi mogli vidjeti radiovalove.

"Ovaj novi prikaz bilježi niskofrekventnu radiju emisiju iz naše galaksije, gledajući i sitne detalje i veće strukture. Naše fotografije gledaju izravno na sredinu Mliječnog puta, prema regiji koju astronomi nazivaju Galaktičkim centrom", komentirala je astrofizičarka Natasha Hurley-Walker iz Međunarodnog centra za istraživanje radio astronomije.

Uz to što su ponudili novi prikaz središta naše galaksije, znanstvenici su također otkrili ostatke 27 masivnih zvijezda koje su eksplodirale u supernovama na kraju svojih života. Ove zvijezde morale su biti osam ili više puta masivnije od našeg Sunca prije svojih dramatičnih eksplozija koje su se dogodile prije više tisuća godina. Veliki broj tih ostataka otkriven je već ranije, ali ovaj teleskop potencijalno može uhvatiti ostatke koji su dosta stariji i udaljeniji od onih za koje već znamo, prenosi Tech Explorist.

"Jedan od novootkrivenih ostataka supernove leži u praznom prostoru svemira, daleko od planeta naše galaksije pa je tako, premda vrlo mlad, također vrlo slab. To su ostaci zvijezde koja je eksplodirala prije 9.000 godina, što znači da je mogla biti vidljiva starosjediocima širom Australije kad se dogodila", kaže znanstvenica.

"Neke aboridžinske tradicije opisuju nove sjajne zvijezde koje su se pojavile na nebu, ali nismo saznali ni za jednu tradiciju posvećenu toj pojavi. Međutim, sada kad znamo kad i gdje se ta supernova pojavila na nebu, možemo surađivati sa domorodačkim starješinama kako bismo vidjeli opisuje li neka njihova tradicija ovaj kozmički događaj. Ukoliko otkrijemo da postoji, to bi bilo fascinantno", rekao je izvanredni profesor Duane Hamacher sa Sveučilišta u Melbourneu.

"Dva otkrivena ostatka supernova su poprilično neobična 'siročad', pronađena u nebeskom području gdje nema masivnih zvijezda, što znači da će buduće pretrage u drugim takvim regjiama možda biti uspješnije nego što astronomi očekuju. Drugi ostaci supernova otkriveni tijekom ovog istraživanja su jako stari. Ovo je uzbidljivo za nas zato što je teško pronaći ostatke supernove u ovoj životnoj fazi – one nam daju uvid u povijest Mliječnog puta", zaključila je Hurley-Walker.