Štene staro 18.000 godina pronađeno u Sibiru

Pronađeno štene proučavaju znanstvenici Love Dalén i Dave Stanton, koji od prošlog ljeta pokušavaju odgonetnuti je li u pitanju štene psa ili vuka. Ako se ispostavi da se radi o psiću, ovo otkriće će pomoći znanstvenicima saznati više o vremenu kada je čovjek ukrotio vuka.

AUTOR: Metro
OBJAVLJENO: 28.11.19 u 14:57
Štene je pronađeno prošlo ljeto otkada ga proučavaju tridesetčetverogodišnji Love Dalén i Dave Stanton.

Pokušavali su odgonetnuti da li se radi o štenetu psa ili vuka, budući da je iz doba u kojem je čovjek već pripitomio psa. Ako se ispostavi da se radi o psiću ovo će otkriće pomoći istraživačima saznati više o vremenu kada je čovjek ukrotio vuka, piše Metro.

Prema Dalénovim riječima, kada su izvadili životinju iz leda, ostaci su bili u tako dobrom stanju da su imali dojam da je uginula u skorije vrijeme. O tome svjedoče i fotografije koje možete pogledati u našoj galeriji.

Dalén, profesor evolucijske genetike kaže: "Otkriće je posebno zbog toga što zaista imate osjećaj da se radi o nedavnoj uginuloj životinji, a ako uzmete u obzir da je ta životinja koračala planetom u vrijeme mamuta, pećinskih lavova i vunastih nosoroga - otkriće je zaista fenomenalno".

"Bili smo uzbuđeni zbog pronalaska, ali imali smo i dozu sumnje sve dok nismo radiokarbonskim datiranjem ustanovili da se radi o štenetu staorm 18 000 godina", rekao je znanstvenik

"Dobiti ovaj rezultat bilo je jako zanimljivo budući da je to period u kojem se mnogo toga događalo sa psima i vukovima, u smislu genetike", rekao je Dalén.

Prvi rezultati ne mogu dati odgovor na to da li se radi o vuku ili psu, ali ako se ispostavi da je pas, bit će to najstariji pas kojeg smo promnašli.

Stanton i Dalén kažu da je životinja pronađena u tunelu koji je iskopan u permafrostu, zbog čega je leš tako dobro prezerviran.

Štene je pronađeno u Sibiru, a rebro će biti poslano u Švedsku zbog daljnjeg istraživanja.

Sergej Fedorov, pedesetosmogodišnji muzejski radnik koji je snimio fotografije šteneta, analizirao je pronađeni primjerak. "Nevjerojatan je osjećaj vidjeti, dirnuti i osjetiti povijest Zemlje. Zamislite samo, ovo štene je ležalo pod zemljom u istoj pozi 18,000 godina", rekao je Fedorov.