NASA i Amazon zajedno će proučavati snažne geomagnetske oluje

"Predviđanje velikih oluja i razvoj sustava pravovremene reakcije na ove ekstremne događaje težak je pothvat. Prvo, s obzirom na to koliko su takve oluje rijetke, vrlo je malo povijesnih primjera koji se mogu iskoristiti za treniranje algoritama. To uobičajene pristupe strojnom učenju čini neadekvatnim za predviđanje velikih oluja", napisao je na svom blogu Arun Krishnan, urednik za znanost u Amazonu.

AUTOR: Interesting Engineering
OBJAVLJENO: 16.01.20 u 14:45
Geomagnetske oluje su rijetke, događaju se jednom u 50 godina, ali kada se dogode, odašilju električnu struju koja može izazvati kaos na Zemlji.

Velika geomagnetska oluja bila je krivac za rušenje mreže Hydro-Quebec u ožujku 1989. godine, kao i za 200 različitih izvještaja o kvarovima u elektroenergetskoj mreži u SAD-u u to vrijeme.

Teško ih je proučavati

Znanstvenici su godinama proučavali što je razlog pretvaranja prosječnih geomagnetskih oluja u jake oluje, a zahvaljujući partnerstvu Amazona i NASA-e, oni će sada moći koristiti naprednu tehnologiju da bi to ispitali i pronašli način stvaranja sustava za pravovremenu reakciju, piše Interesting Engineering.

"Pored toga, s desecima starih i novih satelita koji prikupljaju vremenske informacije o svemiru s različitih ključnih točaka oko Zemlje, količina podataka je ogromna – a pokušaj pronalaženja korelacijskih odnosa je zahtjevan kada se radi na uobičajen način".

Nenadzirano učenje i otkrivanje anomalija pomaže NASA-i u proučavanju velikih oluja

Da bi prevladali izazove, NASA, AWS Professional Services i Amazon Machine Learning Solutions laboratorij koriste nenadzirano učenje i otkrivanje anomalija kako bi shvatili ekstremne uvjete koji se događaju u ovim olujama.

Kroz Amazonov laboratorij NASA-ini znanstvenici mogu se povezati sa stručnjacima za strojno učenje unutar ovog giganta e-trgovine. Krishnan je u svom blogu rekao da se snagom i brzinom AWS-a odjednom može analizirati 1.000 skupova podataka, što je korisno s obzirom na to da se NASA klasificira super oluje na temelju anomalija, posebice istodobno promatranje pokretača solarnog vjetra i reakcija u Zemljinom magnetskom polju.

"Snažne oluje moramo promatrati holistički, baš kao što to čine meteorolozi u slučaju ekstremnih vremenskih pojava", komentirala je Janet Kozyra, heliofizičarka koja vodi ovaj projekt.

"Istraživanje heliofizike uključuje rad s mnogo instrumenata, često u različitim svemirskim ili zemaljskim opservatorijima. Podataka je puno, a čimbenici poput odgađanja dodatno otežavaju stvari. U radu s Amazonom možemo uzeti svaki pojedinačni podatak koji imamo o super olujama i koristiti otkrivene anomalije kako bismo poboljšali modele koji učinkovito predviđaju i klasificiraju velike oluje", napisala je Kozyra na svom blogu.