Trideset godina Blijede plave točke: NASA objavila novu verziju poznate fotografije

Izvorna fotografija nastala je 14. veljače 1990. godine. Ime "Blijeda plava točka" je dobila po istoimenoj knjizi znanstvenika Carla Sagana, koji je i došao na ideju korištenja kamera misije Voyager za snimanje Zemlje izdaleka.

AUTOR: NASA
OBJAVLJENO: 13.02.20 u 20:48
Povodom 30. obljetnice nastanka jedne od najslavnijih slika nastalih tijekom misije Voyager, NASA je objavila novu verziju slike poznate pod nazivom Blijeda plava točka (Pale Blue Dot).

Obnovljena slika nastala je korištenjem modernog softvera i tehnika za obradu slika, poštujući namjeru onih koji su snimili original. Jednako kao i izvorna fotografija, novi prikaz boja prikazuje planet Zemlju kao jedan svijetloplavi piksel u svemirskom prostranstvu. Sunčeve zrake raspršene unutar optike fotoaparata protežu se prizorom, a jedna od njih dramatično se presijeca sa Zemljom.

Fotografija je nastala 14. veljače 1990. godine, samo nekoliko minuta prije nego što su kamere Voyagera 1 namjerno isključene radi uštede energije i radi toga što sonda tijekom svog životnog vijeka ne bi prošla blizu drugih svemirskih tijela. Isključivanje instrumenata na obje Voyager letjelice postupan je i neprekidan proces koji je i omogućio njihovu dugovječnost.

Ova slavna fotografija dio je serije od 60 fotografija drugih tijela u Sunčevom sustavu, koju je misija nazvala "Obiteljskim portretom Sunčevog sustava". Tom prilikom uslikano je šest planeta Sunčevog sustava, kao i samo Sunce. Fotografija Blijeda plava točka nastala je korištenjem fotografija Zemlje u boji koje je snimio Voyager.

Ime "Blijeda plava točka" je dobila po istoimenoj knjizi znanstvenika Carla Sagana. Upravo je Sagan došao na ideju korištenja Voyagerovih kamera za snimanje Zemlje izdaleka i igrao je ključnu ulogu u omogućavanju snimanja slika "obiteljskog portreta".

Svemirske letjelice Voyager izgradio je NASA-in laboratorij za mlazni pogon (JPL), koji još uvijek upravlja objema letjelicama.

- Izvor: NASA