Astronomi iz instituta SETI i opservatorija VLA pokreću potragu za znakovima vanzemaljskog života

Plan je koristiti tehnološki sustav Panoseti, koji je trenutno u testnoj fazi razvoja, kako bi se kontinuirano moglo promatrati veliki dio neba. Teleskop će se sastojati od dviju kupola prekrivenih lećama od pola metra. Sposobnost stalnog promatranja velikog dijela neba učinila bi ga posebno prigodnim za otkrivanje kratkih signala, poput primjerice bljeska jakog dalekog lasera.

AUTOR: BBC
OBJAVLJENO: 17.02.20 u 18:35
Astronomi iz Novog Meksika i SAD-a započet će dug put pretraživanja cijelog neba za znakovima vanzemaljskog života. Pretražit će nebo pomoću 28 velikih radio-teleskopa ne bi li pronašli neke zvučne signale, skvarkove i druge znakove udaljene tehnologije.

Projekt predstavlja suradnju između instituta SETI (Search for Extraterrestrial Intelligence Insitute) i opservatorija VLA (Verry Large Array) u Novom Meksiku, SAD.

"VLA se koristi za sveobuhvatno istraživanje i odlučili smo im se pridružiti", rekao je astrofizičar Andew Siemion, direktor SETI-ja.

"Utvrditi jesmo li sami u svemiru je jedno od najzahtjevnijih pitanja znanosti, a [naši] teleskopi mogu igrati glavnu ulogu u pokušaju odgovaranja na ovo pitanje", rekao je Tony Beasley, direktor Nacionalnog opservatorija za radio astronomiju koji drži VLA.

Kako će se to postići?

Plan je koristiti tehnološki sustav Panoseti, koji je trenutno u testnoj fazi razvoja, kako bi se kontinuirano moglo promatrati veliki dio neba, piše BBC. Teleskop će se sastojati od dviju kupola prekrivenih lećama od pola metra. Sposobnost stalnog promatranja velikog dijela neba učinila bi ga posebno prigodnim za otkrivanje kratkih signala, poput primjerice bljeska jakog dalekog lasera.

"Da biste uhvatili takav tip signala, sigurno je da želite biti prisutni i pratiti kada signal stigne", rekla je Jill Tarter, znanstvenica koja radi u SETI-ju.

Legendarni znanstvenik dr. Stephen Hawking protivio se uspostavljanju bilo kakvog kontakta s vanzemaljcima, rekavši da to možda i ne bi imalo pozitivan ishod za ljude. Andrew Siemion se ne slaže. "Osobno mislim da bismo apsolutno trebali pokušati stupiti u kontakt, i mislim da bismo to bez sumnje i uradili", rekao je.

"Dio bivanja čovjekom je želja za posezanjem u nepoznato i želja da se javimo i uspostavimo kontakt".

Na pitanje što bi prvo rekao kad bismo uspjeli uspostaviti kontakt nije znao dati odgovor: "Ne znam, ne trošim vrijeme razmišljajući o tome. Vjerojatno bih rekao samo: Zdravo!"