Novi svemirski susjed: Astronomi kažu da Zemlja vjerojatno ima novi "mini-mjesec"

Astronomi iz projekta Catalina Sky Survey (CSS) nedavno su primijetili asteroid koji je uhvatila Zemljina gravitacija. Čini se da, barem privremeno, imamo novog svemirskog susjeda. Centar za male planete (Minor Planet Center) detektirao je objekt u blizini Zemlje, za koji se procjenjuje da je ušao u Zemljinu orbitu prije otprilike tri godine.

Bill Anders/NASA/Headquarters
AUTOR: Cnet
OBJAVLJENO: 26.02.20 u 22:09

"Zemlja ima novi privremeno zarobljeni objekt/mogući mini-mjesec naziva 2020 CD3. U noći 15. veljače moj kolega Teddy Pruyne i ja otkrili smo objekt magnitude 20", napisao je u utorak na Twitteru Kacper Wierzchos.

Wierzchos je izračunao da asteroid ima promjer između 1.9 i 3.5 metara. Centar za male planete (Minor Planet Center) detektirao je objekt u blizini Zemlje, za koji se procjenjuje da je ušao u Zemljinu orbitu prije otprilike tri godine, piše CNet.

CSS se nalazi u Lunarnom i planetarnom laboratoriju Sveučilišta Arizona u Tucsonu, a dio je šireg NASA-inog programa promatranja objekata u blizini zemlje (Near Earth Object Observation Program – NEOOP).

Ovo je drugi asteroid za koji se zna da je ušao u Zemljinu atmosferu. Prethodni asteroid, 2006 RH120, također je otkrio CSS. Taj asteroid orbitirao je oko Zemlje tijekom 18 mjeseci između 2006. i 2007. godine.

Deset godina kasnije, u kolovozu 2016. godine, nebo nad Australijom zabljesnulo je kada se neobično sjajan meteor prepolovio. Australski astronomi, koji su izračunali putanju meteora, lani su kazali da je vjerojatno u pitanju bio jedan od rijetkih zarobljenih satelita (mini-mjeseca) koji tijekom određenog perioda kruže oko našeg planeta, piše MSN.