Znanstvenici pronašli 139 novih malih planeta iza Neptunove orbite; istraživanje

Znanstvenici su analizirali podatke koje je tijekom svoje prve četiri godine rada prikupio Dark Energy Survey i pronašli 139 malih planeta, koji se nalaze na udaljenosti od 30 astronomskih jedinica (u blizini Neptunove orbite) do čak 90 astronomskih jedinica.

AUTOR: New Atlas
OBJAVLJENO: 12.03.20 u 15:31
139 novih malih planeta otkriveno je u Sunčevom sustavu, u tami iza orbite Neptuna. Do ovog otkrića znanstvenici su došli analizom podataka koje je prikupio projekt Dark Energy Survey (DES) i primjenom novih tehnika za proučavanje objekata za koje DES nije bio izvorno namijenjen.

Iako je Neptun najudaljeniji planet u Sunčevom sustavu, to ne znači da iza njega nema ničega. Otprilike 3.000 trans-neptunskih objekata (TNO) plovi na većoj udaljenosti, u rasponu od malih asteroida i kometa do patuljastih planeta poput Plutona. Postoji šansa da se u tim dalekim prostranstvima Sunčevog sustava kriju i veći neotkriveni planeti.

Broj TNO-a sada je narastao zahvaljujući projektu koji nije bio dizajniran za njihovo pronalaženje. Cilj DES-a je proučiti tajanstvenu silu koja pokreće ubrzanje širenja svemira proučavanjem galaksija i supernova s izuzetno širokim poljem promatranja.

Nakon šest godina promatranja neba DES je prikupio mnoštvo podataka koje trebaju proučiti astronomi. Za ovo novo istraživanje, znanstvenici sa Sveučilišta u Pennsylvaniji uzeli su prve četiri godine tih podataka i primijenili nove tehnike analize kako bi mogli uočiti predmete koji se kreću nebom.

Tim je krenuo sa sedam milijardi točaka, koje predstavljaju razne vrste astronomskih objekata u vidnom polju DES-a. Prvi korak bio je zanemariti sve točke koje su se nalazile na istom mjestu tijekom više noći jer su to vjerojatno zvijezde, galaksije, supernove i druge stvari za koje je DES primarno bio namijenjen.

To je suzilo popis objekata na 22 milijuna, nakon čega je tim spojio točkice kako bi otkrio putanje tih prolaznih objekata. To je dodatno smanjilo broj na samo 400 objekata koji su uočeni tijekom najmanje šest noći promatranja.

Nakon što je prilagodio metode analize nekoliko puta, tim je uspio identificirati ukupno 316 trans-neptunskih objekata u podacima. Od toga 139 objekata nije nikada ranije uočeno. Njihova udaljenost iznosi od 30 astronomskih jedinica, što je blizu Neptunove orbite, do više od 90 astronomskih jedinica.

Znanstvenici kažu da planiraju primijeniti ovu metodu na ukupne podatke iz DES-a i tražiti objekte prigušenije svjetlosti koje su možda propustili u ovoj analizi. Procjenjuju da bi to moglo dovesti do otkrića čak 500 novih TNO-a, piše New Atlas.

Nakon toga bi se njihove metode mogle primijeniti na druge skupove podataka kako bi se pronašlo još više takvih objekata. Nadaju se da će se proučavanjem orbita ovih objekata napokon otkriti pretpostavljeni Deveti planet – ukoliko on uopće postoji.

Istraživanje je objavljeno u časopisu The Astrophysical Journal Supplement Series.