Zanimljive teorije Stephena Hawkinga

Prošle su dvije godine od smrti velikog znanstvenika Stephena Hawkinga. Njegov doprinos znanosti je neizmjeran, a evo nekoliko zanimljivih teza koje je iznio tijekom svoje karijere.

AUTOR: Financial Express
OBJAVLJENO: 15.03.20 u 15:21
Stephen Hawking, svjetski poznat teoretski fizičar, dao je neizmjeran doprinos u raznim područjima, uključujući kozmologiju. Njegova knjiga Kratka povijest vremena bila je međunarodni bestseler, a Hawking ju je napisao kako bi pomogao ljudima koji nisu znanstvenici da shvate osnove fizike i odgovore na osnovna pitanja u tom polju, poput porijekla svemira, razloga koji stoji iza teorija nastanka svemira, zatim mogućeg vremenskog okvira u kojem bi se mogao dogoditi kraj svemira. Poznati znanstvenik, koji se više od 50 godina borio amiotrofičnom lateralnom sklerozom (ALS), bolešću motoričkih neurona, preminuo je u dobi od 76 godina 14. ožujka 2018. godine.

Evo nekih vrhunskih teza koje je iznio ovaj veliki znanstvenik:

1. Bio je prvi znanstvenik koji je pružio matematički dokaz postojanja crnih rupa. Prije njegovog dokaza, crne rupe su postojale samo u teoriji.

2. Iznio je predviđanje da crne rupe emitiraju zračenje, koje se naziva Hawkingovo zračenje, a ponudio je i dokaz da veličine crnih rupa variraju u skladu sa zračenjem energije.

3. Zajedno s Brandonom Carterom i Jamesom Bardeenom radio je na otkriću zakona mehanike crnih rupa. Prema drugom zakonu mehanike crnih rupa, crna rupa se nikada ne smanjuje u kontekstu ukupne površine.

4. Još jedna od teorija koju je iznio Hawking kaže da jednom kada zvijezda umre, cijela njena masa u jednom trenutku propadne u beskonačnu gustoću ili singularnost, što dovodi do nastanka crne rupe.

5. Iznio je i teoriju da prije eksplozije Velikog praska vrijeme nije postojalo, zbog čega su pitanja o događajima prije Velikog praska besmislena.

6. 2006. godine predstavio je teoriju da se svemir sastojao od više početnih stanja, a ne od jedinstvenog početnog stanja.

Zanimljivo je da je Stephen Hawking rođen na godišnjicu smrti poznatog talijanskog astronoma, fizičara i inženjera Galilea Galileija (8. siječnja), a umro je na godišnjicu rođenja njemačkog teoretskog fizičara Alberta Einsteina, piše Financial Express.