Otkrivena nova vrsta mačke na Korzici

Znanstvenici vjeruju kako bi genetika ove mačke mogla biti dovoljno specifična da bi se mogla prepoznati kao nova podvrsta, ako ne i vrsta mačke.

AUTOR: AFP
OBJAVLJENO: 20.06.19 u 09:53
MONTHLY_RATE_LIMIT_EXCEEDED
U šumskom žbunju na sjeveru Korzike, dva su čuvara otvorila kavez kako bi pokazali prugastu životinju žuto-smeđeg krzna, jednu od 16 mačjih vrsta s ovog područja poznatih kao mačke-lisice.

"Vjerujemo da je ovo prirodno nastala divlja vrsta mačke koja je i ranije bila poznata, no ne i znanstveno identificirana jer je riječ o vrlo neprimjetnoj životinji noćnih navika", rekao je Pierre Benedetti, glavni ekološki tehničar francuskog Nacionalnog ureda za lov i divljač (ONFCS).

"Ovo je predivno otkriće", rekao je za AFP, držeći jednu od mački u naručju.

Iako na neki način podsjeća na pripitomljenu mačku, ova životinja prugastog repa duga je 90 centimetara od glave do repa, ima jako široke uši, kratke brkove i dobro razvijene očnjake.

Ostale karakteristike koje je čine drugačijom su pruge na prednjim nogama, vrlo tamne stražnje noge i crvenkast stomak. Gusta i svilenkasta dlaka joj je prirodno sredstvo za zaštitu od buha, krpelja i ušiju.

Rep obično ima dvije do četiri pruge i crnu točku pri vrhu.

"Zbog svoje veličine i repa su na otoku dobile naziv mačke-lisice", kaže Benedetti.

Pronađene su u zabačenom staništu koje ima "vodeni i biljni pokrov koji im pruža zaštitu od njihovog glavnog predatora, zlatnog orla", rekao je Carlu-Antone Cecchini, terenski agent ONFCS-a zadužen za šumske mačke.

Nenasilnim metodama je ONFCS od 2016. ulovio 12 od 16 ovakvih mačaka i puštao ih nakon kratkih pregleda.

Sada kažu kako se nadaju da će ova "mačka biti identificirana i zaštićena" kroz naredne dvije do četiri godine.

"Polu mačka polu lisica je dio naše pastirske mitologije. Pastiri su s koljena na koljeno pričali priče o šumskim mačkama koje bi napadale njihove ovce i koze", kaže Cecchini.

Nakon godina naganjanja jedna je od ovih mačaka "nenadano uhvaćena 2008. godine u kokošinjcu u Olcaniju u Cap Corseu", rekao je Benedetti koji istražuje ovu vrstu već više od deset godina.

Istraživanje je započelo, a 2012. su uspjeli odrediti njezin genetski sastav. Do toga su došli pomoću drvenog štapića namirisanog mirisom koji privlači mačke o koji bi se mačke trljale, a pomoću dlake koja bi ostala na štapiću, znanstvenici su mogli proučiti njihov genetski kod.

"Promatrajući njihov DNA, vidno su različite od europske divlje mačke Felis silvestris silvestris. Više nalikuje afričkoj šumskoj mački Felis silvestris lybica, ali njen pravi identitet tek treba otkriti", dodao je Benedetti.

Pomoću naprednih fotografskih, a kasnije i fizičkih zamki, znanstvenici su uhvatili prvi primjerak ove životinje 2016. godine. Još se mnogo toga ne zna o njoj i tek treba proučiti njezine prehrambene navike i ponašanje. Benedettijeva teorija je da su ovu mačku na Korziku donijeli poljoprivrednici još 6.500 godina prije nove ere.

"Ako je ta hipoteza istinita, ova mačka je porijeklom s Bliskog istoka", rekao je.