Prije 200 milijuna godina postojali su krokodili biljojedi

"Neki oblici izumrlih krokodila iz doba mezozoika su slični današnjim krokodilima i bili su primarno mesojedi. Drugi su bili svejedi, a treći isključivo biljojedi", objašnjava Melstrom.

AUTOR: Interesting Engineering
OBJAVLJENO: 14.07.19 u 14:52
Prije 200 milijuna godina krokodili su se drugačije hranili nego danas. Nisu bili mesojedi, nego biljojedi.

Nedavno istraživanje koje je provelo Sveučilište u saveznoj državi Utah i američki Nacionalni muzej povijesti objavljeno je u časopisu Current Biology.

Analizom njihovih zubala znanstvenici su ustanovili da je prehrana krokodila ranije bila vegetarijanska, prenosi Interesting Engineering. Fosilni ostaci zuba pokazali su njihovu sklonost biljnoj prehrani.

Ispostavilo se da je čak tri do šest tadašnjih vrsta krokodila imalo zube za žvakanje biljaka. Znanstvenici su čak uspjeli rekonstruirati prehranu ovih biljojeda samo kroz analizu fosilnih ostataka. Tim je pregledao 146 fosiliziranih zuba od 16 različitih vrsta krokodila.

"Mesojedi imaju jednostavnija zubala od biljojeda", rekao je Keegan Melstorm, voditelj istraživanja. "Naše istraživanje ukazuje na to da se složeniji oblik zuba, kojim se ustanovljuje da je pojedina vrsta biljojed, pojavljuje kod izumrlih rođaka današnjih krokodila kod barem tri, a možda čak i kod šest vrsta", dodao je.

Fosilni ostaci zuba koji su korišteni u istraživanju jasno pokazuju da ovi reptili nisu bili mesojedi.

Melstorm i njegov kolega dr. Randall Irmis, glavni kustos Prirodoslovnog muzeja u saveznoj državi Utah, uspjeli su otkriti što su ove životinje jele uspoređujući složenost njihovih zuba sa zubima današnjih krokodila.

Ovo istraživanje dovelo je do nekih novih općih saznanja o krokodilima.

Naglasio je i da su "biljojedi živjeli na različitim kontinentima u različitim vremenskim periodima, a neki od njih su čak živjeli u blizini sisavaca".

"Ta činjenica ukazuje na to da su krokodili biljojedi uspješno preživljavali u raznim uvjetima", zaključio je.