Najdugovječnije životinje na svijetu

Najdugovječnija životinja biološki je besmrtna. Riječ je o tzv. "besmrtnoj meduzi".

AUTOR: Alan's Factory Outlet
OBJAVLJENO: 13.10.19 u 17:56
Životinja s najdužim životnim vijekom je biološki besmrtna. Riječ je o Turritopsis dohrnii, odnosno "besmrtnoj meduzi". Ovo sitno stvorenje u suštini može resetirati svoj rast, seksualno sazrijevanje i zatim ponovno postati seksualno nezrela verzija sebe. Proces u kojem se to događa naziva se transdiferencijacija. Ona označava pretvaranje odraslih stanica u druge tipove tkiva. Znanstvenici su radili intenzivna istraživanja ovog procesa u nadi za stvaranjem genetskih terapija za ljude. Tko zna, možda jednog dana otkrijemo kako navesti ljudske stanice na proces transdiferencijacije.

Specifična vrsta crnog koralja, Leiopathes glaberrima, tehnički je životinja i jedan je od organizama s najvećim životnim vijekom na planeti. Ovaj koralj raste jako sporo, a jedan primjerak pronađen na Havajima star je oko 4.265 godina.

Bačvaste spužve vrste Xestospongia muta, koje se nazivaju i "crvenim šumama oceana", mogu živjeti tisućama godina, a jedan od pronađenih primjeraka bio je star oko 2.300 godina.

Prema nekim izvješćima prastaro stvorenje, školjka quahog, imena Ming umrlo je zbog krivice znanstvenika, a prema drugima njegova smrt je slučajna i nenamjerna. Ovo 507 godina staro stvorenje živjelo je u razdoblju kada su se koristili drveni brodovi, a uginulo je 2006. godine.

Grenlandski morski pas također se našao na naslovnicama novina budući da su pronađeni primjerci starosti između 272 i 512 godina. Ove životinje se i ne razmnožavaju dok ne napune 150 godina.

Naposljetku, životinje nisu nužno organizam s najdužim životnim vijekom; najstariji živući organizam vjerojatno je 5.065 godina stara biljka, bristlekonski bor. Naravno, ako tomu svemu dodamo i druge faktore, poput biološke besmrtnosti, postaje sve teže rangirati najstarije organizme.

S druge strane najkraći životni vijek životinje je samo jedan dan. U toj kategoriji pobijedio je jedan insekt vodencvjetokrilaš koji obitava u blizini potoka i jezera diljem svijeta. Taj jedan dan u njihovim životima vjerojatno je vrlo intenzivan.

Ukoliko vas zanimaju neke druge vrste, kliknite ovdje.